ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به استفاده از مهمات حاوی فسفر سفید که سلاحی ممنوعه در سطح بین المللی است، در حمله به شهر رقه سوریه اذعان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا ، ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا روز شنبه در بیانیه ای، در تلاش برای فرار از زیر بار مسئولیت جرائمی که مرتکب شده است مدعی شد؛ استفاده از مهمات حاوی فسفر سفید به این منظور صورت گرفت تا تاثیر دود ناشی از آتش سوزی های عمدی داعش که از آن برای استتار استفاده می شد خنثی شود و مواضع این گروه قابل مشاهده باشد.

ائتلاف آمریکا در بیانیه خود مدعی شد تدابیری عاقلانه و محتاطانه برای کاستن از خطر ناشی از به کارگیری مهمات حاوی فسفر اتخاذ می کند تا تاثیر آن بر ساکنان غیرنظامی و تاسیسات شهری را به حداقل برساند. 

شایان ذکر است توافقنامه های بین المللی متعددی در ممنوعیت به کارگیری مهمات حاوی فسفر به عنوان سلاح در جنگ امضا شده است. 

نیروی هوایی ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا طی 24 ساعت اخیر 25 حمله هوایی به محله های مسکونی شهر رقه انجام داد که در برخی از این حملات از مهمات حاوی فسفر سفید استفاده شده بود. به گفته فعالان حقوقی، در این حملات 17 نفر جان خود را از دست دادند از جمله 12 نفر که در حمله ای هوایی به یک کافی نت در منطقه الجزره نزدیک رودخانه فرات کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار