فعالیت موسسات خیریه قطری در غزه به دنبال تشدید تنش‌ها میان کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس متوقف شد.

توقف فعالیت موسسات خیریه قطر در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه المانیتور؛ در پی تشدید تنش‌ها میان کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس، فعالیت ۴ موسسه خیریه قطری در غزه متوقف شد.

برنامه‌های این موسسات که زیر نظر کمیته قطری بازسازی غزه فعالیت می‌کردند در راستای توسعه اجتماعی، اقتصادی، تحصیلی و کمک‌های پزشکی به مردم غزه بود که بخش عمده آن بر بازسازی آنچه رژیم صهیونیستی در غزه تخریب کرده، متمرکز بود.

کمیته قطری بازسازی غزه فعالیت خود را از اکتبر ۲۰۱۲ آغاز کرد و بیش از ۴۰۷ میلیون دلار صرف پروژه‌های مختلف در غزه کرد. اختصاص ۱۶۰ میلیون دلار برای بازسازی منطقه مسکونی شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، پروژه ۳ هزار واحد مسکونی در خان یونس و هزینه ۱۵۵ میلیون دلاری بازسازی محله صلاح الدین بخشی از اقدامات این کمیته در غزه است.

تاکنون علت متوقف شدن کمک‌های مالی این کمیته به غزه اعلام نشده است. با این حال، گفته می‌شود تراز مالی صفر این موسسات در بانک‌های فلسطین که بخشی از آن به دلیل تشدید تنش‌های قطر با عربستان است، باعث شده فعالیت ۴ موسسه خیریه قطر در غزه متوقف شود.

در حال حاضر، بسیاری از پروژه‌های ساخت و ساز و بازسازی در غزه به دلیل متوقف شدن کمک‌های مالی موسسات خیریه قطری، به حالت تعلیق درآمده اند.

انتهای پیام/

فعالیت موسسات خیریه قطری در غزه متوقف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار