«تب دِنگی» نوعی بیماری ویروسی است که از طریق پشه‌ای به نام «آئدس» به انسان منتقل می‌شود.

تلفات شیوع تب دِنگی در سریلانکا به ۲۲۵ تن رسیدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تایم؛ بر اثر شیوع بیماری «تب دِنگی» در سریلانکا از ابتدای سال جاری میلادی، ۲۲۵ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۷۶ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

در پی تشدید این بیماری طی روز‌های گذشته ۴۰۰ سرباز و نیروی پلیس در عملیاتی برای پاکسازی سایت‌های پتروشیمی، حوضچه‌های آب و مناطق مختلف از زباله‌های فاسد اعزام شده اند.

«دکتر رووان ویا یامانی» درباره علل شیوع این بیماری گفت: بی توجهی به محیط زیست و تجمع زباله‌های انسانی و صنعتی که در معرض بارش‌های سیل آسا قرار داشته اند، علت اصلی بروز بیماری و گسترش آن است.

در حال حاضر، میزان شیوع تب دنگی در سریلانکا نسبت به سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافته است. سال گذشته ۹۷ تن بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و بیش از ۵۵ هزار نفر به این ویروس مبتلا شدند.

بیشترین تعدا تلفات این ویروس متعلق به شهر «کلمبو» است.

«تب دِنگی» یا تب استخوان شکن نوعی بیماری ویروسی است که از طریق پشه‌ای به نام «آئدس» به انسان منتقل می‌شود. این بیماری بیشتر در مناطق استوایی جهان به‌ویژه کشور‌های آسیای جنوب شرقی بروز می‌کند و از علائم آن که بسیار شبیه به نشانه‌های سرخک است می‌توان به سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن اشاره کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار