وزرای خارجه آلمان و قطر در نشست خبری مشترک در دوحه شرکت کردند.

وزیر خارجه قطر: وزیر خارجه امارات بداند که مخدوش کردن وجهه اسلام نزد غرب کافی است/گابریل: باید حاکمیت ملی قطر حفظ شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره مباشر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در نشست مشترک خبری با زیگمار گابریل همتای آلمانی اش در دوحه گفت: از نقش کویت و دیگر طرف ها برای کمک به حل بحران قدردانی می کنیم. از همان ابتدای بحران خواستار گفتگو شدیم. اعمال قیومیت بر قطر را از سوی هر کشوری را رد می کنیم. برای حضور در گفتگوها آمادگی کامل داریم. گفتگوها باید در چارچوب روشن و با احترام متقابل و نه بر اساس تهدید باشد. قطر بارها موضع خود را تشریح کرده است و دیگر کشورها باید موضع شان را مشخص کنند. 

محمد بن عبدالرحمن افزود: تشدید اقدامات به هر اندازه ای هم که برسد، تنها راه حل بحران ، گفتگو خواهد بود. رفتار کشورهای محاصره کننده قطر بیانگر سیاست آنهاست و ما به کسی تعرض نکرده ایم.
 
وزیر خارجه قطر گفت پاسخ قطر در چارچوب اصول کلی حفظ حاکمیت ملی و قوانین بین المللی بود. مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن، مسئله مربوط به امنیت ملی برای قطر و منطقه است. 
 
وی افزود: به وزیر امور خارجه امارات می گوییم مخدوش کردن وجهه اسلام و کشور قطر نزد غرب کافی است. به مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن پایبند هستیم و اقدامات قطر در این زمینه فراتر از اقدامات کشورهایی است که قطر را در محاصره قرار داده اند. دیدگاه راهبردی در زمینه مبارزه با تروریسم داریم که مبتنی بر ایجاد فرصت های شغلی و آموزش است. مبارزه با تروریسم فقط با سلاح نیست، بلکه باید ناامیدی را در بین جوانان با ایجاد فرصت های شغلی و آموزش از بین برد. قطر به طور جدی برای تغییر و بهبود اوضاع منطقه تلاش می کند.
 
 زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان نیز در نشست مشترک خبری با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری اش در دوحه گفت: وزیر امور خارجه عربستان تلاش می کرد این برداشت را که موضع آلمان جانبدارانه است، برای رسانه های عربستانی اصلاح کند. 
 
گابریل افزود: تامین مالی گروه های تروریستی در گذشته در منطقه خلیج (فارس) از سوی افراد و نه دولت ها صورت می گرفت. نظارت بر تامین مالی تروریسم و کنترل آن به نفع همه ماست. پنجاه درصد از تسلیحات در جهان در منطقه خاورمیانه است و این مسئله مشکل ساز است. قطر، عربستان و امارات برای حفظ ثبات منطقه تلاش می کنند.
 
وی افزود طبیعی است که دو طرف در ابتدای بحران با یکدیگر توافق نظر نداشته باشند و به همین علت باید مذاکره بین آنها صورت گیرد. باید حاکمیت ملی قطر حفظ شود و به آن در مذاکرات به عنوان یک اصل اساسی احترام گذاشته شود. 
 
گابریل افزود: با کشورهای عضو شورای همکاری برای حفظ ثبات و امنیت منطقه همکاری می کنیم. باید وحدت شورای همکاری حفظ شود تا این شورا تضعیف نشود. حفظ امنیت و ثبات منطقه مسئله ضروری است.
 
وزیر خارجه آلمان گفت  از اقدامات امیر کویت حمایت و برای هماهنگی به منظور دستیابی به راه حل تلاش می می کنیم. آلمان میانجی نیست، اما در چارچوب نهادهای اروپایی به دستیابی به راه حل کمک خواهد کرد. بهتر است که میانجی گری در چارچوب شورای همکاری خلیج (فارس) باقی بماند.
 
گابریل افزود: در چارچوب پاسخ قطر، امکان دستیابی به راه حل برای مسایل پیچیده وجود دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ تير ۱۳۹۶
بلاخره قطرهم اتش سوزی هایش راکرد ولی متوجه شد بی فایده است
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۲۹ ۱۴ تير ۱۳۹۶
ای دورو یالا هرچیاز آسمان ما هواپیماهای بیخودت رفتن پولشو رد کن بیاد ببینیمبابا حال نداری .برو بچسب به ابرقدرتهای وهابی وتحریم کنندگان عرب که بیچاره میشی اگه نری کنارشونرقص شمشیر کنی .بدو .بدو .از کنارآسمان ما ردنشی اگرهم شدی عوارض ومالیات میدی بعدامیری
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۳:۴۲ ۱۳ تير ۱۳۹۶
اون اقدامات وتهدیدها و تحقیرها و قطعنامه های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر ضد ایران هرگز فراموش نخواهد شد.نباید فراموش کنیم که کشورهای قطر ،کویت و عمان هم اعضاء همین شورا بودند و هستند.زیاد به این تحرکات سیاسی دلخوش نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۳ تير ۱۳۹۶
چقد شما ساده این ،این ترفند جدید آمریکا،اسرائیل،کشورهای عربیه ،با این کارشون پایگاه نظامی قوی ای به وسیله ترکیه،پاکستان و... نزدیک مرز های ایران درست کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
helen
۲۲:۲۶ ۱۳ تير ۱۳۹۶
اینا دیگه ترکوندن دمشون گرم بدجور ازخواب بیدار شدن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۳ تير ۱۳۹۶
این قطریام فهمیدن کار آل سعود تمومه میخوان آماده شن بلافاصله جاشونو بگیرن
آخرین اخبار