سفیر قطر در روسیه اعلام کرد داده‌های سازمان اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد هکرها به وبسایت خبرگزاری قطر نفوذ کرده بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، سفیر قطر در روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد: داده های سازمان اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد وبسایت خبرگزاری قطر هک شده است.

وی در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد: تحقیقات انجام شده در دوحه و همینطور داده های اطلاعاتی آمریکا این مسئله را تأیید می کند که وبسایت خبرگزاری قطر هک شده است و این نشاندهنده تجاوز یک کشور خارجی به این وبسایت است. هم اکنون مردم قطر می دانند که علت وقوع بحران های 24 مه سال جاری میلادی، تجاوز غیرقانونی یک کشور خارجی به وبسایت خبرگزاری ما بوده است. گزارش سازمان اطلاعاتی آمریکا و تحقیقات ما هم این مسئله را تأیید می کند.

تنش میان قطر و کشورهای عربی از زمانی آغاز شد که وبسایت خبرگزاری قطر در 24 مه سال جاری میلادی یک متن سخنرانی از امیر قطر منتشر کرد که در آن وی از بهبود روابط با ایران حمایت کرده بود. به دنبال انتشار این خبر، وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که وبسایت خبرگزاری قطر هک شده و این اظهارات را امیر قطر بیان نکرده است.

اما به دنبال انتشار این خبر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در یک اقدام مشترک و با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی خود را بر روی این کشور بستند. آنها همچنین تحریم هایی علیه قطر اعمال کردند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار