بازرس ویژه تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا سعی در مصاحبه با دونالد ترامپ و جمع‌بندی یافته‌هایش دارد.

تحقیقات درباره رئیس جمهور ادامه دارد، اما او هدف این تحقیقات نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا ماه گذشته به وکیل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اطلاع داد همچنان به تحقیقات درباره ترامپ ادامه می‌دهد، اما هنوز او را به چشم یک مجرم (هدف کیفری) نگاه نمی‌کند.

به گفته برخی از منابع مطلع، مولر به وکلای ترامپ گفت: او در حال آماده کردن گزارشی درباره اقدامات رئیس جمهور در زمان ریاست جمهوری و احتمال جلوگیری از اجرای عدالت از سوی او است.

مولر بار‌ها از لزوم مصاحبه با ترامپ گفته است. از نظر مولر چنین مصاحبه‌ای نشان خواهد داد رئیس جمهور قصد جلوگیری از پیشرفت تحقیقات روسیه را داشته یا خیر.

توصیف مولر از شرایط قانونی رئیس جمهور باعث ایجاد اختلافات در میان حلقه دوستان نزدیک ترامپ و مشاوران او شده است. رئیس جمهور و دوستان او با تکیه بر اظهارات مولر به این باور رسیده اند که خطر محکومیت او کم است. اما مشاوران ترامپ می‌گویند اگر شخصی تحت بررسی قرار بگیرد ممکن است مجرم هم شناخته شود. آن‌ها می‌گویند مولر قصد دارد با ترتیب دادن یک مصاحبه رئیس جمهور را در خطر قانونی قرار دهد.

«جان داد»، وکیل ارشد ترامپ که مسئول رسیدگی به تحقیقات مولر بود ماه گذشته به دلیل بی اعتنایی ترامپ به گفته‌های او استعفا داد. «جان داد» از ترامپ خواسته بود درخواست مولر برای مصاحبه با رئیس جمهور را قبول نکند.

مقامات و وکلای ترامپ از اظهار نظر در این خصوص امتناع کرده اند. تحقیقات مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا با گذشت زمان گسترش یافته است. جنبه جدیدی که در این تحقیقات مورد توجه قرار گرفته این است که ترامپ ممکن است برای جلوگیری از انجام تحقیقات تلاش کرده باشد.

بازرسان مولر به تیم قانونی رئیس جمهور گفته اند به زودی گزارش‌هایی درباره یافته‌های خود می‌نویسند و نخستین گزارش بر مسئله ممانعت از انجام تحقیقات مولر متمرکز خواهد بود.

براساس قوانین، مولر باید ابتدا یافته‌های خود را به «راد روزنستاین» قائم مقام دادستان کل آمریکا ارائه دهد و در صورت دریافت تاییدیه، این اطلاعات را به طور عمومی منتشر کند.

به گفته یکی از منابع آگاه به روند این تحقیقات گروه مولر برای نوشتن این گزارش‌ها که به منظور پاسخ دادن به سوالات مردم تهیه می‌شوند به مصاحبه با ترامپ نیاز دارند.

به گفته دوستان ترامپ، رئیس جمهور باور دارد حالا که مولر گفته ترامپ هدف تحقیقاتش نیست شرکت در مصاحبه درخواستی مولر به ترامپ برای پشت سر گذاشتن این بحران کمک خواهد کرد.

براساس دستورالعمل‌های وزارت دادگستری شخصی که هدف تحقیقات قرار می‌گیرد کسی است که هیئت منصفه عملکرد او را مورد بررسی قرار می‌دهد و در واقع شواهد مهمی وجود دارد که این شخص را به جرم مورد نظر مربوط می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار