مصری‌ها از پیدا شدن کارگاهی جدید خبر می‌دهند که برای مومیایی کردن اجساد کاربرد داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، باستان شناسان مصری از پیدا شدن کارگاهی خبر می‌دهند که در دوران باستان برای مومیایی کردن اجساد به کار می‌رفت.

باستان شناسان در مصر اعلام کردند در تازه‌ترین کشف خود که قدمت آن به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد، مکانی را یافته‌اند که به عنوان محلی برای مومیایی کردن اجساد کاربری داشته است.

این کارگاه را تیمی از باستان شناسان مصری و آلمانی در گورستان سقاره پیدا کرده اند که بخشی از شهر باستانی ممفیس به شمار می‌آید. ممفیس از جمله میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این شهر اولین پایتخت مصر باستان به شمار می‌آید که شهرک‌های اطراف آن شامل معابد مختلف و گورستان‌هایی بود که سه معبد معروف جیزه از جمله آن‌ها هستند. یافته‌های جدید مربوط به دوره سائیت-پارسی است که بین ۴۰۴ تا ۶۶۴ قبل از میلاد قدمت دارند. این محل که در جنوب معبد اوناس قرار گرفته است، بیش از ۱۰۰ سال پیش در ۱۹۰۰ از دل خاک بیرون آورده شد.

در میان اشیاء پیدا شده نیز صورتک مومیایی نقره‌ای طلاکاری شده، بخش‌هایی از کارتونیج مومیائی، کوزه‌های سفالی با در‌های به شکل مجسمه‌های افسانه ای، کوزه‌های سفالین و فنجان نیز به چشم می‌خورد.

بسیاری از اشیاء یافته شده در موزه بزرگ مصر به نمایش گذاشته خواهند شد که در حال حاضر در حال ساخت است. مصری‌ها امیدوارند تکمیل این موزه در کنار دیگر جاذبه‌هایی که در فلات جیزه وجود دارد بتوان گردشگران را به کشورشان بکشاند.

انتهای پیام/

کشف کارگاه مومیایی کردن اجساد در مصر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار