معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: منابع تسهیلات و منابع اعتباری لازم برای انجام کشاورزی نوین علمی و استفاده بهتر از ظرفیت‌ها تخصیص می‌یابد، در شهرستان کوهبنان تسهیلات با نرخ ۷ درصد پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در جلسه بررسی ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان کوهبنان در محل فرمانداری این شهرستان و با حضور بخشنده معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی، امیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،  سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، معاون برنامه ریزی و معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان و روسای ادارات این مدیریت برگزار گردید، گفت: لازم است بهره وری در بخش کشاورزی را با شناسائی وضعیت موجود و برنامه ریزی دقیق و ایجاد آمادگی در بهره برداران بالا ببریم.

وی افزود: در فضای باز هم تنش‌های محیطی وجود دارد و هم بهره وری کم است پس بایستی به سمت ایجاد گلخانه‌ها هرچند کوچک مقیاس رفت که بتوانیم بهره وری از آب را بالا برده و هم محیط قابل کنترل بوده و از تنش‌های محیطی جلوگیری به عمل آید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه جلسه به بیان مثال‌هایی از اقدامات بهره وری در بخش کشاورزی در نقاط مختلف اشاره کرد و افزود: لازم است چهار هزار هکتار سطح زیر کشت باغی و زراعی شهرستان‌ها را به سمت کشاورزی علمی و با بهره وری بالا ببریم.

با حضور بخشنده معاون برنامه ریزی و طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان از طرح‌های آب وخاک شهرستان کوهبنان بازدید شد.

در اثر سیلاب سال جاری به قنوات این شهرستان خسارت وارد شده بود و برای جلوگیری از خسارت به مزارعی که از این قنوات مشروب می‌شدند، احیا و مرمت این قنوات در دستور کار این مدیریت قرار گرفت و قنات زیدی به طول ۷۵۰ متر با هزینه کرد اعتبار کل ۶۰۰ میلیون ریال که ۴۰۰ میلیون ریال از اعتبارات دولتی است احیا و مرمت شد.

همچنین قنات فتح آباد به طول ۳۰۰ متر با هزینه کرد اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال که ۴۰۰ میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی است، احیا و مرمت شد.

عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این بازدید گفت: آب مهمترین بحث کشاورزی است و در کوهبنان قنوات زیادی وجود دارد که بعضی از آن‌ها بر اثر سیل خسارت دیدند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ قریب ۱۰ میلیارد ریال برای لوله گذاری در مزارع و باغات شهرستان کوهبنان اختصاص یافت، گفت: قریب ۱۰ میلیارد ریال برای آبیاری تحت فشار و کم فشار و قریب ۱۲ میلیارد ریال برای انجام عملیات آبخیزداری تخصیص داده شده است.

بخشنده گفت: دولت در سال گذشته منابع خوبی برای احیا قنوات گذاشته و انشاءا... امسال نیز تخصیص یابد و از طرفی نیز منابع طبیعی اقدامات لازم را برای کاهش تخریب سیلاب‌ها و جمع آوری روان آب‌ها انجام دهد.

وی افزود:در جلسه‌ای که در فرمانداری کوهبنان برگزار شد، ظرفیت‌های شهرستان بررسی و در خصوص زمینه‌های مختلفی که برای توسعه کشاورزی وجود دارد از جمله توسعه گلخانه ها، توسعه کشت گیاهان داروئی، کشت‌های جدید اقتصادی و دامپروری‌های اصلاح شده، تبادل نظر شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: منابع تسهیلات و منابع اعتباری لازم برای انجام کشاورزی نوین علمی و استفاده بهتر از ظرفیت‌ها تخصیص می‌یابد و مواردی که در قالب مصوبه شهرستان و استان ارائه شود، در شهرستان کوهبنان تسهیلات با نرخ ۷ درصد پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/ی

بازدید مسئولان جهاد کشاورزی از طرح های کوهبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار