یک سیاستمدار لبنانی اعلام کرد آمریکا از تمامی آنانی که برای نخست‌وزیری در لبنان نامزد می‌شوند یک خواسته دارد و آن فاصله گرفتن از حزب‌الله است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «کریم بقرادونی» سیاستمدار لبنانی معتقد است، در تلاش برای تشکیل دولت جدید در لبنان، حزب الله تنها نگرانی آمریکاست.

این سیاستمدار در گفتگو با المیادین گفت: آمریکا از تمامی آنانی که برای نخست‌وزیری در لبنان نامزد می‌شوند یک خواسته دارد و آن فاصله گرفتن از حزب‌الله است.

وی افزود، تنها نگرانی آمریکا، حزب‌الله است، تنها خواسته این کشور هم یک چیز است و چه بسا چنین خواسته‌ای را با سعد الحریری در میان گذاشته باشند و آن اینکه دولتی تشکیل دهد که حزب‌الله در آن نباشد.

وی ادامه داد، فرانسوی‌ها و به طور کلی اروپایی‌ها هم در این مسیر گام‌های واضحی بر نمی‌دارند و دستکم خواسته آنان این است که اگر کسی از حزب الله قرار است حضور داشته باشد دستکم از چهره‌هایی غیر معروف باشد.

وی مسئولیت تاخیر در معرفی نخست وزیر جدید را متوجه سعد الحریری دانست و گفت: تا به الان دستکم سه بار تعیین فردی که مامور تشکیل کابینه باشد به تاخیر افتاد، مسئولیت این تاخیر با سعد الحریری است زیرا اوست که سه نفر را برای نخست وزیری معرفی و پس از آن عقب نشینی کرد.

بقرادونی درباره دلایل سردی روابط میان سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه (نیرو‌های لبنانی) و سعد الحریری، نخست وزیر مستعفی، گفت بهبود روابط میان سعد الحریری و جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی، دلیل اصلی سردی روابط میان جعجع و الحریری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
زنده باد رهبر عزیز لبنان خار چشم اسراییل
آخرین اخبار