وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد این کشور انتظار دارد نهاد‌های بین‌المللی در قبال حمله به تاسیسات نظامی این کشور موضع‌گیری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا،  در توئیتی اعلام کرد مقامات این کشور انتظار دارند سازمان‌های بین‌المللی به گزارش‌ها درباره حمله به یک تاسیسات نظامی در جنوب این کشور پاسخ دهند.

او در این توئیت نوشت: «برخی از مخالفان ونزوئلا همچنان راه خشونت را دنبال می‌کنند. بگذارید ببینیم آیا نهاد‌های بین‌المللی که نگران وضع ونزوئلا هستند، این رویداد را بطور بی‌طرفانه ارزیابی می‌کنند. ما با خانواده نظامی کشته شده در این حادثه ابراز همدردی می‌کنیم.»

ولادیمیر پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا، پیشتر در توئیتی اعلام کرد مخالفان به یک تاسیسات نظامی در جنوب این کشور حمله کردند.

مهاجمان طی این حمله تلاش کردند تا تسلیحات موجود در این تاسیسات نظامی را سرقت کنند، اما موفق نشدند. یک نیروی نظامی ونزوئلا نیز در این حمله کشته شد. خورخه رودریگز، وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا، نیز اعلام کرد این حمله به تحریک کلمبیا و برزیل صورت گرفته است.

خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا، ۲۳ ژانویه گذشته خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نامید. آمریکا، اعضای گروه لیما (به استثناء مکزیک)، استرالیا، آلبانی، گرجستان، رژیم صهیونیستی و نیز سازمان کشور‌های آمریکایی وی را به رسمیت شناختند. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، نیز این اقدام را به عنوان کودتای واشنگتن محکوم کرد و گفت روابط دیپلماتیک را با آمریکا قطع می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار