شرکت‌های هواپیمایی اروپایی مصمم به حذف هزاران شغل و برخی نیز با احتمال ورشکستگی روبه‌رو هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی راشاتودی نوشت در شرایطی که شیوع بیماری ویروس کرونا تاثیرات مخربی روی صنعت هواپیمایی می‌گذارد شرکت‌های هواپیمایی عمده اروپا مصمم به حذف هزاران شغل و برخی نیز در صورت دریافت نکردن کمک مالی با احتمال ورشکستگی روبه‌رو هستند.

راشاتودی در گزارشی افزود بعد از هفته‌ها ابهام در بخش هواپیمایی، روز شنبه مجموعه اخبار بدی را برای شرکت‌های هواپیمایی اروپایی شاهد بودیم. در شرایطی که شرکت هواپیمایی ایرفرانس-کی ال ام به واسطه بحران ایجاد شده در بخش بهداشت، به دنبال حفظ بقای خود است دولت فرانسه اعلام کرد در این مرحله طرحی را برای نجات مالی این شرکت در دست بررسی ندارد. شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی بر اساس گزارش‌ها به دنبال اخراج موقت یکصد خلبان و یکصد تن از کارکنان خدمه پروازی خود است. شرکت هواپیمایی سوئیس نیز به دنبال حذف کردن نیمی از ناوگان پروازی خود و کاهش ساعات کاری برای پرسنل پروازی خود می‌باشد.

این به منزله پایان اخبار و تیتر‌های منفی برای شرکت‌های هواپیمایی نبود، زیرا شرکت هواپیمایی جت-۲ انگلیس نیز اعلام کرد همزمان با وخامت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در اسپانیا همه پرواز‌های خود را به این کشور لغو کرده است.


بیشتر بخوانید: کرونا ۷۸ میلیارد دلار از ثروت ۲۰ میلیاردر جهان را تصاحب کرد


این روز متشنج تنها یکی از روز‌های هفته‌ای ناامیدکننده در این صنعت بود. روز جمعه سه شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکا یعنی دلتا، امریکن و یونایتد اعلام کردند به سبب کاهش شدید مسافرت‌های هوایی سرگرم گفتگو با دولت آمریکا برای دریافت کمک‌های احتمالی هستند.

«اد باستین» مدیر اجرایی ارشد دلتا در یادداشتی برای کارکنان این شرکت هواپیمایی نوشت «سرعت کاهش تقاضا بدتر از آن چیزی است که ما گمان می‌کردیم.» وی همچنین در این یادداشت به کارکنان خود هشدار داد که دلتا حدود ۳۰۰ فروند از هواپیما‌های خود را از سرویس رسانی خارج کرده، پرواز‌ها را به میزان ۴۰ درصد کاهش داده و هزینه‌ها را به میزان دو میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز روز جمعه بر اساس گزارش‌ها به کارکنان خود اعلام کرد به شکل بی سابقه‌ای پرواز‌های خود را متوقف کرده و کارکنان خود را هم در کوتاه مدت و هم در درازمدت اخراج خواهد کرد. در این یادداشت هشدارآمیز به کارکنان آمده بود که صنعت هواپیمایی با بحرانی در حد و اندازه‌های بین المللی روبه‌رو است که بدتر از شرایط بعد از حملات یازده سپتامبر یا شیوع ویروس سارس است. شرکت رایان ایر نیز که همواره انعطاف پذیری زیادی از خود نشان می‌دهد به کارکنان خود گفت ممکن است از روز دوشنبه مجبور به گرفتن مرخصی شوند.

این اخبار ناگوار نیز در شرایطی است که شرکت «فلای بی» که یکی از بزرگترین شرک‌های هواپیمایی اروپاست ورشکسته شد و ضمن لغو پروازها، مسافران این شرکت را سرگردان کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۵۶ هزار و ۷۴۵ نفر رسیده است. تاکنون ۵ هزار و ۸۳۹ نفر در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به «کووید ۱۹» از دست داده‌اند و شمار بهبودیافتگان مرز ۷۵ هزار نفر را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار