سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد این کشور تدابیر مناسب را برای دفاع از کشور یمن و ملت آن در برابر متجاوزان و رژیم سعودی به کار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، روز جمعه  بر اتخاذ تدابیر مناسب در مقابل متجاوزان به این کشور تاکید کرد.

او تاکید کرد: نیرو‌های مسلح یمن تدابیر مناسب را برای دفاع از کشور یمن و ملت آن در برابر متجاوزان و رژیم سعودی به کار خواهد گرفت تا این رژیم را از تجاوزگری‌ها و زوگویی‌ها و قلدری‌هایش بازدارد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: جنگنده‌های متجاوز سعودی از روز پنجشنبه گذشته تاکنون ۲۳۰ مورد حمله هوایی به مناطق مختلف یمن به اجرا در آورده‌اند. جنگنده‌های سعودی در این حملات مناطقی از استان‌های صنعا، عمران، الجوف، مأرب، البیضاء، صعده و الحدیده بمباران کردند.

سریع اضافه کرد: این حملات سعودی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که «ترکی المالکی»، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی، بامداد پنجشنبه هفته گذشته از اعلام توافق آتش‌بس در یمن خبر داد و مدعی شده بود این آتش‌بس دو هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید خواهد بود؛ اما هنوز ساعاتی از اعلام آتش‌بس نمایشی سعودی‌ها در یمن نگذشته بود که این ائتلاف، آتش‌بس یکجانبه خود را نقض کرد.

یمنی‌ها اعلام آتش بس از سوی ائتلاف سعودی را تاکتیک عربستان جهت خرید زمان برای بازسازی قوای خود می‌دانند. عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است. رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور (به قدرت رساندن دست نشاندگان خود) برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار