با افزایش اعتراضات به نژادپرستی در ویسکانسین، فرماندار این ایالت از رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا از سفر به شهر ناآرام کنوشا صرف نظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، تونی اِوِرز، فرماندار ویسکانسین دیروز یکشنبه به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای سفر به شهر کنوشا در این ایالت واکنش نشان داد و از وی خواست در این خصوص تجدید نظر کند.

دفتر اورز با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید هشدار داد که حضور ترامپ در این ایالت، تلاش‌ها برای ایجاد آرامش و بهبودی را به تاخیر می‌اندازد.

هفته گذشته پس از انتشار ویدئویی از شلیک پی در پی پلیس به یک شهروند سیاهپوست در کنوشا ویسکانسین، اعتراضات به خشونت پلیس و بی عدالتی در این ایالت شدت گرفت و همچنان ادامه دارد.

اورز در این نامه آورده است: من به همراه دیگر مقامات ایالت که در جریان تنش‌ها هستند، نگران این هستیم که حضور شما [ترامپ] برای کنوشا و ایالت ما چه معنی خواهد داشت. من نگران هستم که حضور شما فقط مانع پیشبرد بهبودی [در ایالت] شود.

به نظر می‌رسد فرماندار ویسکانسین با ارسال چنین نامه‌ای نسبت به خشم مردمش از ترامپ آگاه است و سعی دارد او را از سفر به این ایالت که خشم بیشتر مردم را به دنبال خواهد داشت، منصرف کند.

سخنگوی کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز سه‌شنبه اول سپتامبر به کنوشا سفر کند.

پیش از این شهردار کنوشا نیز از ترامپ خواسته بود به این ایالت سفر نکند.

دونالد ترامپ، تلاش کرده است تا جو بایدن، رقیب دموکرات خود را به اعتراضات سراسری در آمریکا ارتباط دهد و با استفاده از ناآرامی‌ها تصویر تاریکی از او نشان دهد. وی مدعی شده اعتراضاتی که اکنون در برخی از شهر‌های آمریکا مشاهده می‌شود با روی کار آمدن بایدن به تمامی آمریکا سرایت می‌کند.

یکشنبه هفته گذشته پلیس شهر کنوشا به سوی یک جوان سیاه پوست ۲۹ ساله به نام «جاکوب بلیک» از فاصله نزدیک و در حالی که داخل خودروی خود نشسته بود هشت بار شلیک کرد و این موضوع خشم مردم این شهر را برانگیخت و آن‌ها را به خیابان‌ها کشاند.

طبق گزارش رسانه‌های محلی حداقل نیمی از مشاغل طی روز‌های اخیر در آتش سوختند. هفته گذشته سه نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و دو نفر کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار