تفاهم نامه همکاری در ۶ ماده به مدت ۵ سال بین اداره کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان کرمان امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه به نقش ارزنده مدارس در فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، رکن اساسی سعادت و رشد جوامع است و توجه به آن به خصوص در دوران مدرسه بسیار ضرورتی است.

او افزود: پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد، شیوه آموزش معلم و توجه به تربیت صحیح و افزایش معرفت و بصیرت دانش آموزان از نکات مهمی است که لازم است در رابطه با حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست، در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

اسکندری نسب تصریح کرد: دانش افزایی برای ترویج فرهنگ، اخلاق و سواد محیط زیستی در بین جامعه دانش آموزی و افزایش سطح مشارکت اجتماعی جامعه دانش آموزی کشور در انجام طرح‌ها و برنامه‌های محیط زیست از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.

او غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در زمینه محیط زیست، اجرای برنامه‌های آموزشی محیط زیست ویژه معلمان و دانش آموزان، تقویت و بهبود برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با اهداف محیط استفاده و ظرفیت سازی برای رشد کمی و توسعه کیفی تشکل‌های دانش آموزی در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار و همچنین استفاده از توانمندی دانش آموزان به عنوان محیط یار را از جمله مهمترین تعهدات آموزش و پرورش بر اساس این تفاهم نامه، عنوان کرد.

اسکندری نسب برگزاری دوره‌های توانمند سازی ویژه همکاران فرهنگی و مربیان پیش دبستانی، تهیه و ارائه بسته‌های آموزشی پیرامون مسائل محیط زیست با تاکید بر فضای مجازی، حمایت فنی و کارشناسی از طرح‌ها و پروژه‌های بین المللی آموزش محیط زیستی آموزش و پرورش، ارائه محتوا در زمینه محیط زیست و برگزاری مسابقات، نمایشگاه، همایش‌ها و اردو‌ها ویژه دانش آموزان در مدارس را از مهمترین تعهدات اداره کل محیط زیست استان دانست.

تفاهم نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست با آموزش و پرورش استان کرمان مشتمل بر ۶ ماده در تاریخ سی ام مهر ماه امسال به امضای طرفین رسید که به مدت ۵ سال اعتبار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار