تعطیلی بانکها و نبود عابربانک در روستای زنوغان مشکلات زیادی را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، باتوجه به اینکه بانک‌ ها یکی از بیشترین تلفات دهندگان بیماری کرونا هستند، در ۲۴ آبان ماه امسال، تعطیلی یک هفته‌ ای بانک‌ ها برای کمک به قطع زنجیره کرونا در خراسان جنوبی اعمال شد.

این باعث شد تا تعطیلی بانک و نبود عابر بانک در روستای زنوغان شهرستان طبس در گیر و دار کرونا به معضلی برای ساکنین این منطقه تبدیل شود.

 یکی از اهالی روستای زنوغان گفت: دستورات ستاد کرونا خراسان جنوبی با بسته شدن بانک‌ها و نبود عابربانک در این روستا معضلی شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: باید برای یک تراکنش بانکی، ۱۰ کیلومتر تا اولین روستایی که دستگاه خودپرداز وجود دارد برویم.

ساکن روستای زنوغان ادامه داد: برای پرداخت الکترونیکی و یا استفاده از همراه بانک نیز باید ۸ کیلومتر به روستای بعدی برویم تا از نظر اینترنت مشکل نداشته باشیم.

یکی دیگر از اهالی در این روستا گفت: با توجه به اجاره مکان و هزینه اولیه‌ی ایجاد پست بانک در این روستا، کسی به سمت تصدی پست بانک نمی‌رود.

او با اشاره به اینکه قبلا در این روستا عابر بانک و تصدی پست بانک وجود داشته است افزود: به خاطر جدایی مخابرات از پست بانک، تصدی این پست بانک خالی شده و عابر بانک به مرکز شهرستان انتقال داده شده است.

یکی دیگر از اهالی روستای زنوغان ادامه داد: با توجه به وجود قشر مسن در روستا، هزینه بالای تلفن‌های هوشمند و نبود عابربانک و تصدی بانکی، باعث شده تا مردم در گذران زندگی روزمره خود دچار مشکل شوند.

خرابی های متعدد مساوی با جمع کردن خودپرداز!

خاک رند رئیس پست بانک شهرستان طبس گفت: شهریورماه سال ۹۸ متصدی باجه روستای زنوغان بخش دیهوک استعفا داد و طی ۷ ماه بعدی شارژ و رفع خرابی‌های دستگاه، توسط رئیس شعبه شهرستان طبس صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه در خصوص پست بانک، به بخشداری، شورا و دهیار دیهوک و روستای زنوغان نامه زده شده است، بیان کرد: ناچاراً با توجه به تراکنش پایین و خرابی‌های متعدد دستگاه خودپرداز پست بانک روستای زنوغان با هزینه جابجایی ۶ میلیون تومان به مرکز شهرستان طبس منتقل شده است.

خاک رند گفت: به مردم روستای زنوغان قول داده ایم تا اولین خودپرداز که از وزارت ارتباطات به خراسان جنوبی اختصاص یابد به شهرستان طبس داده شود و با راه اندازی باجه پست بانک در روستا این دستگاه به محل قبلی خود برگردد.

رئیس پست بانک شهرستان طبس با بیان اینکه هنوز کد این باجه غیر فعال نشده است عنوان کرد: شخص مورد نظر برای تصدی این پست بانک معرفی شده و هرگاه مکان آن از طرف شورا و دهیار به پلیس پیشگیری معرفی و  تایید شود، باجه پست بانک را در روستای زنوغان فعال خواهیم کرد.

او بیان کرد: در صورتی که تا یک ماه آینده از سمت شورا و دهیار روستای زنوغان مکان تایید شده به ما معرفی نشود، کد باجه پست بانک زنوغان غیر فعال و کد پست بانک دهنو که در یک کیلومتری زنوغان است فعال خواهد شد.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.