مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان در رابطه با نبود ثبات بازار فروش گیاهان دارویی گفت: این عامل، یکی از دلایل اصلی استقبال نکردن کشاورزان از کشت گیاهان دارویی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مجیدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: نیاز آبی گیاهان دارویی بسیار کم است به گونه‌ای که در کشت گیاهان دارویی، میزان مصرف آب بر حسب متر مکعب در هر هکتار حدود ۳ هزار و در کشت گیاهان زراعی این مقدار حدود ۵ تا ۱۰ هزار متر مکعب است بنابراین به نظر می‌رسد با کشت یک گیاه دارویی با مصرف آب کمتر، می‌توان به درآمد زایی بالاتری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان کوهبنان ۱۴۰ هکتار است که شامل زیره سبز، گاوزبان، بابونه، نعناع فلفلی، گشنیز، آویشن، ختمی، گلرنگ، خاکشیر و پونه است.

مجیدی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، پرداخت یارانه‌ی کشت گیاهان دارویی، تهیه نشاء و بذر استاندارد برای متقاضیان کشت، معرفی گونه‌های جدید از قبیل بابونه آلمانی، نعناع فلفلی و آویشن شیرازی و ایجاد مزارع الگویی نمایشی از جمله اقداماتی است که برای ترویج کشت گیاهان دارویی در شهرستان کوهبنان صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان در رابطه با نبود ثبات بازار فروش این محصولات گفت: این عامل، یکی از دلایل اصلی استقبال نکردن کشاورزان از کشت گیاهان دارویی است.

او گفت:برای رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان، برنامه‌هایی از جمله تهیه بذر و نشاء استاندارد برای  کشت گیاهان دارویی، احداث مزارع الگویی و نمایشی، کمک در بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، تغییر الگوی کشت و جایگزینی کشت گیاهان با نیاز آبی کمتر به جای محصولات با نیاز آبی بالا، برنامه ریزی برای تولید نشاء گیاهان دارویی در شهرستان، برگزاری کلاس‌های آموزشی تغذیه ، داشت و فرآوری گیاهان دارویی، تولید محصول ارگانیک با استفاده نکردن از کود و سموم شیمیایی و برنامه ریزی برای صارات و فروش این محصول مد نظر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار