ایروان در مخالفت با حمایت آشکار آنکارا از تنش با باکو در قره باغ، ورود کالا‌های ساخت ترکیه به ارمنستان را ممنوع کرد.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ممنوعیت موقت شش ماهه ارمنستان در واردات کالا‌هایی که منشأ ترکیه‌ای دارند از امروز جمعه اجرا می‌شود.

ایروان با اشاره به نگرانی‌های امنیتی مرتبط با حمایت آشکار آنکارا «از تجاوزات جمهوری آذربایجان علیه جمهوری آرتروش» که در عرصه بین‌المللی با نام قره باغ کوهستانی شناخته می‌شود، تصمیم محدود کردن واردات کالا از ترکیه را در ۲۰ اکتبر اعلام کرد.

طبق گفته وزارت اقتصاد ارمنستان این ممنوعیت به افزایش قیمت در این کشور منجر نخواهد شد، زیرا کالا‌های ترکیه در هیچ بخش کالایی غالب نیستند و کارآفرینان ارمنی می‌توانند کالا‌های روسی، بلاروسی، ایرانی یا چینی را جایگزین واردات کالا از ترکیه کنند.

گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیز نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز نهم نوامبر بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن بر اعلام آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ میان طرف آذربایجانی و ارمنی از تاریخ دهم نوامبر تصریح شده بود.

بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار بود پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق، تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

روز گذشته اعلام شد ترکیه یک مرکز کنترل بر آتش بس قره باغ را به طور مشترک با روسیه افتتاح کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چنگیز
۱۲:۳۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
چون بین المللی میگن قره باغ کوهستانی ما ترکها هم میگیم داغ قاراباغ پسلطفا شما هم به سبک بین الملل بفرمایید قره باغ کوهستانی چرا اسم رو تحریف میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
برخی هم وطنان یا بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
چنگیز
۱۲:۳۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
؟؟ یاد بگیریم
Czechia
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۲ دی ۱۳۹۹
یک فرصت اقتصادی خوب برای ایران ...
آخرین اخبار