رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح همیار مشاور در ۶۴۰ مدرسه متوسطه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله سخایی  رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس، در جلسه شورای راهبری تشکل دانش آموزی همیار مشاور استان فارس که با حضور جمعی از منتخبان همیاران مشاور مدرسه در سطح استان برگزار شد، گفت:  طرح همیار مشاور با مشارکت یک هزار و ۸۶۰ دانش آموز دختر و ۲ هزار و ۵۹۰ دانش آموز پسر دوره متوسطه در مدارس استان  اجرا  شده است.

او، بیان کرد:با توجه به شرایط همه گیری بیماری کرونا، در فعالیت‌های این تشکل، تغییراتی به وجود آمده که بیشتر برنامه ریزی و فعالیت‌ها از طریق فضای مجازی و با تاکید بر استفاده از بستر سامانه شاد انجام می‌شود.

سخایی، تصریح کرد: از آن جایی که نوجوانان مشورت و تصمیم گیری را با گروه همسالان ترجیح می‌دهند، و همفکری با مشاوران می‌تواند کمک بسیار مؤثری در تصمیم گیری های آنان داشته باشد،  این ضرورت ایجاد شد تا طرح همیار مشاور مدرسه در قالب تشکل‌های دانش آموزی و گروه‌های همسالان به وجود آید و فرآیند مشاوره را آسان کند.

طیبه رحیمی مسئول مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس نیز  ادامه داد: همیار مشاور یک طرح آموزشی عملی با اعتقاد به توانمند سازی دانش آموزان برای مشارکت در گسترش خدمات مشاوره‌ای در مدارس است.

او، افزود: در این طرح تلاش می‌شود تا زمینه‌های رشد، سازگاری و سهیم شدن دانش آموزان در تجارب یکدیگر برای مقابله با مشکلات شکوفا شود.

رحیمی، اضافه کرد: در این طرح با هماهنگی و نظر خواهی دبیران آموزشگاه و گروه سنجی دانش آموزانی که در مدارس محل تحصیل خود از مقبولیت بیشتری در بین همسالان خود برخوردار  هستند و در برقراری ارتباط موثر، توانمندی و عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به سایر دانش آموزان داشته‌اند به عنوان همیاران مشاور انتخاب می شوند.

مسئول مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس استفاده از ظرفیت و استعدادهای دانش آموزان را عامل بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای بهداشت و سلامت روان نوجوانان دانست و اظهار کرد: رازداری، صبوری، مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس از ویژگی‌های اصلی همیاران مشاور است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.