مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: سال گذشته بیش از٨٠ تن انواع سبزیجات برگی در روستای کتوکان این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مجید فیاضی  مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه تولید محصولاتی با کیفیت و رعایت نکات بهداشتی در تولید سبزجات برگی از اهمیت بسیاری برخوردار است اظهارداشت: وجود آب قنات در روستای کتوکان باعث شده سبزیجات برگی این شهرستان کاملا ارگانیک باشد.

اوفزود: این سبزیجات برگی شامل اسفناج، جعفری، شنبلیله، شوید، شاهی، گشنیز، ریحان، نعناع، تره، تربچه، پیازچه، مرزه و کاهو است و قسمت عمده‌ای از این محصول در فصل‌های پاییز و زمستان برداشت و به شهرستان‌های مختلف استان عرضه می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن زمین‌های حاصلخیز، خاک مناسب و آب و هوای معتدل گرمسیری یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشت سبزیجات برگی و خوراکی در سیستان و بلوچستان است بطوریکه سالانه افزون‌بر یکهزار و ٢٠٠ تن انواع سبزیجات در آن تولید می‌شود.

افسانه بالاور کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی ایرانشهر هم گفت: با هدف ارتقای سطح آگاهی روستاییان بویژه زنان کلاس‌های آموزشی ترویجی برای سبزیکاران در روستای کتوکان برگزار شده است.

آسیه اربابی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت ایرانشهر هم به اهمیت استفاده خانواده‌ها از سبزیجات برگی اشاره کرد و افزود: سبزیجات حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی فراوانی هستند که در سلامتی بدن نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار