سردار معروفی گفت: سپاه مسئول به کارگیری قدرت بزرگ بسیج در پیشبرد جبهه انقلاب و حل مشکلات مردم است و درکنار هم بن بست شکن خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در عنبرآباد طی مصاحبه ای به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از درون انقلاب و تبعیت از مکتب وحی و مکتب نبی مکرم اسلام (ص) است و سپاه پاسداران همزمان با شروع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ تاسیس  شد. 

او افزود: اساسنامه و قانونی و رسمی شدن سپاه از ۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ با ماموریت حفظ و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و ادامه دارد.

سردار معروفی تصریح کرد: حرکت بزرگی که شهید حاج قاسم سلیمانی در بحث انقلاب اسلامی انجام داد، جزو ماموریت‌های ذاتی سپاه بود که شهید حاج قاسم در جبهه اسلام انجام داد و نتیجه آن الان مشخص است.

او گفت: سپاه یک سری ماموریت ذاتی در عرصه‌های دفاعی، امنیتی و غیره دارد که در قانون اسلامی تعریف شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به وظایف ذاتی سپاه به برخی وظایف غیرذاتی و رسالتی نیز اشاره کرد و افزود: ما در برخی بحران‌ها و عرصه‌ها از جمله سیل، زلزله، طوفان، تنظیم بازار، کمک مومنانه، محرومیت زدایی، قطع زنجیره ویروس کرونا و غیره بنابر نیاز ورود پیدا می‌کنیم.

او تصریح کرد: مردم ایران هر کجا که در بحران‌ها و مشکلات نیاز به کمک داشته باشند، سپاه ورود پیدا می‌کند.

سردار معروفی با اشاره به اهمیت سپاه از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در کشور بیان داشت: در سپاه سیاسی کاری وجود ندارد و متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست و سیاست سپاه، سیاست نظام و امامان انقلاب و سپاه انقلاب است و فدای مثلث انقلاب، مردم و ولایت فقیه می‌شود.

او گفت: خطوط قرمز سپاه در چهارچوب انقلاب اسلامی تعریف شده است و همان چیزی که امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مشخص کرده است، همان رادنبال می‌کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در استان کرمان، سپاه با مثلث اعتقادی، انقلابی و جهادی با روحیه انقلابی و اقتدار برای برطرف کردن مشکلات مردم گام بر می‌دارد.

او تاکید کرد: سپاه و بسیج مکمل یکدیگر هستند و هر کدام جدای از دیگری نیستند، چون سپاه مسئول به کارگیری قدرت بزرگ بسیج در پیشبرد جبهه انقلاب و حل مشکلات مردم است.

سردار معروفی بیان داشت: سپاه و بسیج یک مجموعه هستند و در کنار هم بن بست شکن خواهند بود که الگو و خروجی و محصول سپاه شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار