سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی رژیم صهیونیستی را یک رژیم آپارتاید ارزیابی کرد و خواستار تحریم‌های سازمان ملل علیه آن شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، سازمان دیده‌بان حقوق بشر برای اولین بار در تاریخ ۴۳ ساله خود، رژیم صهیونیستی را به تبعیض نژادی  و سیاست‌های " آپارتایدی"  متهم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه این رژیم شد.

سازمان دیده بان حقوق بشر مستقر در آمریکا، در گزارشی ۲۱۳ صفحه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر تعریف قانونی مربوط به جرایم آپارتاید را که در اساسنامه رم ارائه شده است، دارد.

این نهاد از سازمان ملل خواست تا با بررسی این موضوع، تحریم تسلیحاتی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال و  اقدامات لازم برای پایان دادن به جنایات این رژیم عملی شود.

کنت راث، مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر، روز دوشنبه در بیانیه مطبوعاتی گفت: بسیاری از مقامات سال‌ها هشدار می‌دادند که اگر مسیر حکومت رژیم صهیونیستی بر فلسطینی‌ها تغییر نکند، آپارتاید در گوشه‌ای ظهور خواهد کرد. این مطالعه دقیق نشان می‌دهد که مقامات  رژیم صهیونیستی امروز مرتکب جنایت زیادی علیه بشریت شده اند.

گزارش حقوق بشر بخشی از تحقیقات کمپین سازمان‌های غیر دولتی است که طی ۱۸ ماه گذشته با هدف توضیح اصطلاح "آپارتاید" در اراضی اشغالی انجام شده است.

در گزارش حقوق بشر برای تعریف آپارتاید از یک تعریف سه بخشی از جمله قصد حفظ سلطه نژادی توسط یک گروه بر گروه دیگر، زمینه‌ای از ستم سیستماتیک یک گروه بر گروه دیگر و اقدامات غیرانسانی استفاده شده که رفتار رژیم صهیونیستی با فلسطینیان چه در داخل و چه در خارج از سرزمین های اشغالی با این تعریف از آپارتاید مطابقت داشت.

این گزارش به سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری، از جمله فعالیت شهرک سازی، تخریب خانه‌های فلسطینیان و عدم آزادی و دسترسی فلسطینیان پرداخت.

سازمان غیردولتی مانیتور گفت بسیاری از نمونه‌های گزارش از متن خارج شده و تهدید‌های امنیتی که صهیونیست‌ها و یهودیانی را که می‌خواستند به سرزمین های اشغالی مهاجرت کنند را نادیده گرفته است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار