ارتش چین به منظور افزایش توان عملیاتی و نظامی خود، در تنگه تایوان رزمایش نظامی برگزار کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال تایمز، ارتش چین اعلام کرد که روز جمعه رزمایش نظامی دریایی و هوایی در تنگه تایوان برگزار کرده است.

بر اساس بیانیه ارتش این کشور، کشتی‌های رزمی، هواپیما‌های هشداردهنده اولیه، بمب افکن‌ها و دیگر نیرو‌های دریایی و هوایی با هدف "افزایش توان عملیاتی مشترک" در این رزمایش حاضر شدند.

دولت چین اعلام کرد: تمرینات نظامی بر اساس وضعیت تنگه تایوان و "نیاز به حفظ حاکمیت و امنیت ملی"، "به طور منظم" انجام می‌شود.

چین پس از توافق استرالیا و آمریکا در مورد خرید زیر دریایی‌های اتمی جدید، در حال بررسی هدایت موشک‌های هسته‌ای خود به سمت استرالیا است.

یک منبع آگاه گفت: «این امر، استرالیا را به یک هدف بالقوه برای حمله هسته‌ای تبدیل می‌کند، زیرا کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای مانند چین و روسیه مستقیماً با تهدید زیر دریایی‌های هسته‌ای استرالیا که به خواسته‌های استراتژیک آمریکا پاسخ می‌دهد، مواجه هستند».

این منبع افزود: چین و روسیه دیگر استرالیا را به عنوان "یک قدرت غیر هسته‌ای بی گناه" نمی‌شناسند بلکه با استرالیا به عنوان یک "متحد آمریکا که می‌تواند در هر زمان به سلاح هسته‌ای مسلح شود" رفتار خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار