رئیس پارلمان لبنان به دولت نجیب میقاتی برای موفقیت یا ناکامی در انجام مأموریت‌ها و رفع مشکلات، مهلت ۴۵ روزه داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط  از وقت گذرانی کردن دولت با عزل و نصب‌ها و تمایل برخی برای تصدی پست‌ها به شدت انتقاد کرد.

وی گفت: انتخابات پارلمانی بدون توجه به شرایط در بهار آینده برگزار خواهد شد در نتیجه تمدید اختیارات پارلمان فعلی مطرح نیست.

نبیه بری در این گفتگو با اشاره به اینکه لزوم شتاب در کار‌ها را به میقاتی ابلاغ کرده است، افزود: فرصت دولت میقاتی از یک ماه و نیم تجاوز نمی‌کند، زیرا با آغاز ماه دسامبر، پارلمان به دلیل اعیاد و نزدیکی موعد انتخابات، تقریبا تعطیل می‌شود و نمایندگان سرگرم تبلیغات انتخاباتی می‌شوند.

وی گفت: دولت باید در طول این مدت در ابتدا گفتگو‌ها با صندوق بین المللی پول را به پایان رسانده باشد و یا حداقل گام‌های عملی در این راستا برداشته باشد سپس مشکل برق را حل کرده باشد که در غیر این صورت شکست خورده است.

رئیس پارلمان لبنان ضمن انتقاد از عملکرد دولت تاکنون افزود:  وقت گذرانی با عزل و نصب‌ها اصلا خواسته‌ای ضروری نیست بلکه خواسته اصلی برق است که به روی مردم قطع شده و باعث مشکلاتی برای مردم شده است و اگر ارتش لبنان نبود که ذخایر استراتژیک خود را اهدا کند، قطعا امروز در تاریکی مطلق بودیم.

بعد از خاموشی سراسری روز شنبه در لبنان به دلیل توقف فعالیت بزرگترین نیروگاه تولید برق در این کشور دیروز (یکشنبه) ولید فیاض، وزیر نیروی لبنان با تشکر از همه کسانی که در تهیه سوخت نیروگاه‌های این کشور کمک کردند خصوصا ارتش لبنان اعلام کرد که بعد از مدت‌ها گفتگو، بانک مرکزی با اختصاص دادن ۱۰۰ میلیون دلار برای واردات سوخت موافقت کرده است.

در این میان با وجود کمبود سوخت در این کشور بانک مرکزی لبنان که تحت نفوذ شدید آمریکاست با اختصاص پول برای واردات سوخت به این کشور موافقت نمی‌کرد. تنها بعد از اعلام واردات سوخت از ایران از سوی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، سفیر آمریکا که در امور داخلی لبنان دخالت می‌کند اجازه داد لبنان همراه با اردن و مصر با سوریه مذاکره کنند تا خطوط انتقال برق اردن و لوله‌های انتقال سوخت مصر با گذر از سوریه به لبنان برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار