در پی افزایش قیمت جهانی بنزین به بالاترین سطح، هند نیز برای چهارمین روز متوالی شاهد افزایش قیمت سوخت بود که نگرانی مردم را بهمراه داشته است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه قومی آواز از دهلی نو، در پی افزایش قیمت جهانی بنزین به بالاترین سطح در روز جمعه، قیمت بنزین و گازوئیل در سطح هند نیز برای سومین روز متوالی افزایش یافت که نگرانی مردم را بهمراه داشته است.

 شرکت‌های نفت دولتی برای چهارمین روز پیاپی قیمت بنزین و گازوئیل را ۳۵-۳۵ پیسا در لیتر اضافه کردند که در پی آن رکورد قیمت این دو محصول در پایتخت (دهلی نو) به ترتیب: بنزین ۱۰۸.۹۹ روپیه در لیتر و گازوئیل: ۹۷.۷۲ روپیه در لیتر ثبت شد.

پس از این افزایش، تاکنون در شهر‌های بزرگ هند قیمت بنزین از ۱۰۵ روپیه در لیتر بیشتر شده و قیمت گازوئیل نیز در بیشتر شهر‌ها از صد فراتر رفته است.

بهای بنزین و گازوئیل در طی ماه جاری تاکنون ۲۳ روز از سی روز افزایش پیدا کرده است که نرخ افزایش در این ماه را به رقم ۳۵.۷ روپیه در لیتر برای بنزین و ۹۵.۷ روپیه در لیتر برای گازوئیل رسانده است.

پس از انتشار گزارش پیش بینی شرکت گلدمن ساکس درخصوص افزایش قیمت نفت خام برنت به ۱۱۰ دلار در بشکه برای سال آینده، قیمت نفت خام در بازار آمریکا بسرعت افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار