وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نتایج دیدار سه جانبه سران مسکو، باکو و ایروان را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای دیدار سه جانبه سران مسکو، باکو و ایروان را مثبت ارزیابی و انجام توافقات تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: این وزارتخانه نتایج دیدار و گفتگو‌های سه جانبه میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف، نخست‌وزیر ارمنستان و نیکول پاشینیان، رئیس جمهور در ۲۶ نوامبر در شهر سوچی روسیه را مثبت ارزیابی میکند و بیانیه پایانی دیدار سه جانبه کاملا منعکس کننده‌ی مواضع جمهوری آذربایجان است.

بر اساس این بیانیه، تاکید بر بهره برداری از ظرفیت‌های اقتصادی و اجرای طرح‌های مربوط به بازگشایی خطوط ارتباطی جاده‌ای و ریلی در منطقه، موضوع مهمی است که هر چه سریع باید به آن اهتمام ورزید.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد که این کشور پس از مناقشه دو کشور بر اجرای کامل مفاد بیانیه سه جانبه، رفع انسداد از کلیه خطوط ارتباطی در منطقه، تعیین و مستند سازی حدود مرزی میان دو کشور و عادی سازی روابط بر اساس معیار‌های حقوق بین الملل پایبند است و بر تلاش‌های خود برای اجرای مفاد بیانیه ۲۶ نوامبر ادامه خواهد داد.

سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از پایان جنگ ۴۴ روزه قره باغ و امضا بیانیه سه جانبه در ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی دیروز (جمعه) برای دومین بار دیدار و در خصوص اجرای مفاد بیانیه‌های ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ و حل مشکلات موجود باهمدیگر گفتگو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار