سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اتهاماتی واهی، برنامه موشکی ایران را برای منطقه خطرناک توصیف کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – جان کربی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص موشک جدید ایران گفت: «نمی‌توانم در این مورد چیزی بگویم چرا که هنوز جزئیاتی در این باره ندیده ام و بیانیه‌ها درباره موشک ایران را نخوانده ام.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع آمریکا، سخنگوی پنتاگون به رونمایی از موشک خیبرشکن واکشن نشان داد و تاکید کرد که واشنگتن شاهد بهبود برنامه موشک‌های بالستیک ایران بوده است. کربی همچنین مدعی شد: ما با متحدان و شرکایمان در منطقه سخت کار می کنیم تا قادر به مقابله با چنین تهدیداتی باشیم.

موشک راهبردی دوربرد و نقطه‌زن خیبرشکن نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح چهارشنبه ۲۰ بهمن با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد.

براساس اعلام فرماندهان سپاه پاسداران، این موشک جدید، جزو نسل سوم موشک‌های سپاه پاسداران است. خیبرشکن از سوخت جامد بهره می‌برد و از این طریق قادر است به برد و شعاع یک هزار و ۴۵۰ کیلومتری برسد. وزن این موشک نسبت به نمونه‌های قبل به یک سوم و مدت آماده‌سازی آن نیز تا یک ششم کاهش پیداکرده است.

کارشناسان، قطر این موشک را ۸۰۰ میلی‌متر و طول آن را ۱۰ متر تخمین می‌زنند. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که پرتابگر‌های خیبرشکن نیز همچون بسیاری از موشک‌های ایرانی دوفروندی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار