وزارت خارجه ایتالیا از سفر نخست وزیر این کشور به اوکراین و سفر احتمالی او به روسیه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان -وزارت خارجه ایتالیا اعلام کرد که لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه اوکراین امروز (سه شنبه) به کی‌یف، پایتخت اوکراین سفر خواهد کرد. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از برقراری تماسی تلفنی در دو روز آتی با همتای ایتالیایی خود خبر داده بود.

به نقل از راشاتودی، وزارت امور خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر دی مایو به کی‌یف در چارچوب ادامه تلاش ایتالیا برای تسهیل کاهش تنش بین روسیه و اوکراین و پیدا کردن راه حلی دیپلماتیک برای بحران کنونی انجام می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «دی مایو با هماهنگی نزدیک با شرکای اتحادیه اروپا و متحدان آتلانتیک شمالی، مجددا حمایت کامل ایتالیا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و هر گونه تلاش برای مذاکره از جمله در چارچوب توافق مینسک و نرماندی، به منظور حفظ ثبات و دستیابی به حل و فصل مسالمت آمیز تنش‌ها بین روسیه و اوکراین را اعلام خواهد کرد.»

پیش از این نیز منابع خبری روسیه به نقل از منابع خود در وزارت خارجه ایتالیا گزارش داده بودند که دی ماریو پس از سفر خود به کی‌یف، احتمالا به مسکو سفر خواهد کرد.

لاوروف روز دوشنبه در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از  برقرای تماسی تلفنی با همتایان ایتالیایی و لهستانی خود در دو روز آینده صحبت کرد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که از زمان آغاز بحران روسیه و اوکراین، ایتالیا نقش پررنگی نداشته و سعی کرده ارتباط خود را با دو کشور حفظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار