رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان ضمن بیان مشکلات معیشتی مردم لبنان خواستار ادامه همکاری‌ها با ایران شد.

هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مورد بحران سوخت لبنان و همچنین عدم دسترسی همگانی به آب و برق اعلام کرد لبنان در حال تجربه یک بحران خفه کننده در نتیجه کمبود سوخت است و حتی اگر سوخت نیز موجود باشد قیمت آن بسیار بالاست. همچنین لبنان مشکلات زیادی در زمینه برق و آب دارد و بنابراین یک خطر واقعی امنیت غذایی لبنان را به ویژه در زمینه اقلام ضروری همانند گندم و دارو تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، صفی‌الدین در خصوص کمک سوختی و غذایی ایران به لبنان گفت: برخی مقامات لبنان پیشنهاد کمک ایران را برخلاف منافع ملت دانسته و رد می‌کنند. هر کدام از مقامات که پیشنهاد ایران برای تامین برق لبنان و کمک به این کشور برای تامین مواد غذایی را رد کند مسئول مستقیم مصیبت‌هایی است که لبنانی‌ها به آن دچار می‌شوند. باید به این افراد بگوییم لبنان در معرض یک فاجعه اجتماعی و انسانی و معیشتی است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در ادامه با تأیید اینکه «مقاومت توانایی مقابله با هرگونه تجاوز اسرائیل به لبنان را دارد» تایید کرد دشمن از امکان حذف مقاومت و مقابله با آن ناامید شده است. او طی سخنانی در مراسمی در جنوب لبنان گفت: عده‌ای با هدف اعمال فشار، از طریق سیاسی، رسانه‌ای و محاصره در حال توطئه و برنامه ریزی طرح‌های جدید هستند. اما مقاومت لبنان قوی است و هیچ ترسی از کسی ندارد.

گفتنی است، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به تازگی به بیروت سفر کرده در دیدار با رئیس جمهور لبنان اعلام کرد ایران آمادگی دارد در شرایط سخت کنونی لبنان، همه گونه همکاری را با این کشور دوست خودمان داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
درود
آخرین اخبار