کشور‌های عضو ناتو در رابطه با موضوع اوکراین دچار اختلاف نظر و شکاف هستند زیرا برخی صلح و برخی تضعیف روسیه را خواستار شده‌اند.

حمله نظامی روسیه به اوکراین به پایان دومین ماه رسید. با ادامه تحریم‌های غرب علیه روسیه آژانس حمل‌ونقل هوایی روسیه به شرکت‌های هوایی این کشور گفته است خود را برای پرواز بدون جی‌پی‌اس آماده کنند.

وزارت دفاع روسیه شب گذشته اعلام کرد یکی از انبار‌های مهمات و سلاح‌های اوکراین را هدف قرار داده و همچنین نیرو‌های ارتش این کشور انباری که تسلیحات آمریکایی و اروپایی را در نزدیکی «اودسا» نگهداری می‌کرد، تخلیه کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد نیرو‌های روسی بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراینی را کشته و بیش از ۳۰ خودروی زرهی و سایر خودرو‌های جنگی را منهدم کرده‌اند. اوکراین ۹۰ شهروند خارجی را از ۵ کشور به عنوان گروگان و سپر انسانی بازداشت کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه پیش از این نیز از کنترل یک انبار تسلیحاتی بزرگ در خارکیف و ادامه محاصره کارخانه آزوفستال در ماریوپول خبر داده بود.

در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده ممکن است روسیه از تسلیحات هسته‌ای در جنگ استفاده کند، وزارت خارجه روسیه روز گذشته (شنبه) اعلام کرد آمریکا تنها کشوری است که از تمامی تسلیحات کشتار جمعی استفاده کرده است. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که واشنگتن، مسکو را به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی متهم می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده است که رافائل گروسی، مدیرکل این سازمان این هفته از نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در اوکراین بازدید خواهد کرد تا موجب افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از «حادثه هسته‌ای» در این نیروگاه شود.


بیشتر بخوانید:


مگنوس برونر، وزیر دارایی اتریش دیروز اذعان کرد که بخش گاز کشورش بسیار وابسته به گاز روسیه است و نمی‌تواند در تحریم‌های اتحادیه اروپا در این حوزه مشارکت داشته باشد. پیش از این نیز  بانک مرکزی آلمان درباره افزایش قیمت انرژی و رکود درصورت تحریم گاز روسیه هشدار داد و اعلام کرد آلمان ۱۸۰ میلیارد یورو ضرر خواهد کرد. پیش‌تر وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داده بود که تحریم انرژی روسیه بیشتر از مسکو به اروپا آسیب می‌رساند.

پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند، روز شنبه گفت فنلاند نباید درخواست عضویت در ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) را به تأخیر بیندازد، زیرا ممکن است در آینده پیوستن به این نهاد دشوارتر شود.

تحولات شصتمین روز از حمله روسیه به اوکراین در ادامه آمده است:

پیشنهاد مشاور رئیس جمهور اوکراین به روسیه

مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که اوکراین به روسیه یک دور «ویژه» از مذاکرات که در ماریوپل برگزار شود را پیشنهاد داده است.

۲ سال پیش
رایزنی اوکراین و آمریکا برای استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کردکی‌یف و واشنگتن در حال مذاکره درباره استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک مالی به اوکراین هستند.

۲ سال پیش
تلاش لهستان برای راه اندازی تحریم های کوبنده علیه روسیه

لهستان به دنبال متقاعد کردن اعضای این اتحادیه است که "تحریم های کوبنده" علیه مسکو در حال حاضر نیاز است.

۲ سال پیش

روسیه اعلام کرد روستایی در منطقه بلگورود این کشور در مرز اوکراین از آن سوی مرز گلوله باران شده است.

۲ سال پیش
درخواست معاون نخست وزیر اوکراین از سازمان ملل

معاون نخست وزیر اوکراین با بیان آنکه کریدور بشردوستانه ماریوپل امروز فعال نیست و روز دوشنبه دوباره به تلاش ها ادامه خواهند داد، از سازمان ملل خواست برای توافق آتش‌بس ماریوپل و کریدور بشردوستانه وارد عمل شود.

۲ سال پیش
روسیه: اوضاع در ماریوپل به حالت عادی بازگشته است

وزارت دفاع روسهی: وضعیت در ماریوپل به حالت عادی بازگشته است و ساکنان می‌توانند آزادانه در خیابان ها بدون پنهان شدن از بمباران نازی های اوکراین حرکت کنند. تمام اعضای باقیمانده تیپ آزوف نازی و همچنین مزدوران خارجی ازآمریکا و اروپا که در اوزوستال، کاملا محاصره شده اند.

این وزارت خانه در ادامه گفت: نیروی هوایی روسیه ۱۳ تاسیسات نظامی در اوکراین از جمله دو پست فرماندهی و ۱۱ نقطه تمرکز نیرو‌ها و تجهیزات را  بمباران کرد. نیروی هوایی روسیه در شهر‌های توریتسکی، کومار و بوگاتیر سه انبار تسلیحات موشکی و توپخانه‌ای نیرو‌های اوکراینی را منهدم کرد.

۲ سال پیش
تلاش اروپا برای تغییر موضع هند در قبال جنگ اوکراین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز پس از ورود به هند، به این کشور در خصوص موضع بی طرفش در مورد جنگ اوکراین فشار خواهد آورد. هند مدت‌هاست که در روابط خود با غرب و مسکو، شرایط نامشخصی دارد. روسیه تأمین کننده بخش عمده تسلیحات هند است و حمله روسیه به اوکراین، شرایط دشوار ایجاد تعادل در روابط هند را بیشتر کرده است.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند به طور آشکار کرملین را محکوم نکرده و از رأی شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر مخالفت با حمله مسکو، حمایت نکرده است. فون در لاین قرار است فردا با مودی دیدار کند.

۲ سال پیش
سفر مقامات آمریکایی به اوکراین

در حالی که حمله روسیه به اوکراین وارد سومین ماه خود می شود، قرار است شماری از مسئولان آمریکایی به این کشور (اوکراین) سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه برای اولین بار از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین ، وارد کی یف شوند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرده بود قرار است بلینکن و آستین به کی یف سفر کنند. دیدار این دو مقام ارشد آمریکایی از اوکراین پس از سفر شماری از سران اروپایی به اوکراین و گفتگو با زلنسکی صورت می گیرد. همچنین قرار است این دو مقام آمریکایی درباره تحویل تسلیحات به اوکراین با زلنسکی گفتگو کنند.

۲ سال پیش
سفارت روسیه در آمریکا: حساب‌های بانکی ما در هیوستون و نیویورک بسته شده است

سفیر روسیه در واشنگتن: سازمان های دولتی آمریکا سفارت ما را مسدود می‌کنند و حساب‌های بانکی کنسولگری‌های ما در هیوستون و نیویورک بسته شده است.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی روسای جمهور اوکراین و ترکیه

خبرگزاری رویترز  به نقل از دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد اردوغان با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تلفنی گفتگو کرد.

اردوغان در این تماس تلفنی گفته است که آماده است به روند مذاکرات با روسیه کمک کند و تخلیه زخمی ها و غیرنظامیان در ماریوپل باید تضمین شود.

او گفت: تخلیه زخمی ها و غیرنظامیان از شهر ماریوپل اوکراین باید تضمین شده باشد و افزود ترکیه با نگاهی مثبت به این موضوع می نگرد. اوکراین در طول مذاکرات به دنبال تضمین های امنیتی از کشورهای مختلف بوده است.

۲ سال پیش
گزارش روزانه عملیات نظامی روسیه در اوکراین

به گزارش شبکه روسیا الیوم، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: یک مرکز لجستیکی نگهداری تسلیحات غربی که از طرف آمریکا و همپیمانانش برای اوکراین ارسال شده بود، در فرودگاه نظامی شهر بندری اودسا هدف موشک‌های دوربرد روسیه قرار گرفت و نابود شد.

کوناشنکوف افزود:موشک‌های ما ۲۲ مرکز و سایت نظامی در اوکراین را نابود کردند و در این حملات دست ۲۰۰ تن از نازی‌های اوکراینی کشته شدند. ۳۰ دستگاه خودرو و تانک هم منهدم شد.

او خاطرنشان کرد: در شهر‌های ایلیچیوکا و کراماتورسک ۳ انبار سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات و در حومه شهرک نوایا دمیتروفکا یک سامانه پدافند هوایی و سه ایستگاه رادار منهدم شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: جنگنده‌های عملیاتی و تاکتیکی روسیه ۷۹ پایگاه نظامی در اوکراین از جمله ۶ مرکز فرماندهی، ۵۲ مرکز استقرار نیرو‌های نظامی، ۱۶ انبار نگهداری موشک، مهمات توپخانه و سوخت و ۴ سامانه پدافند هوایی را در مجاورت شهر‌های کوراخوفکا و رومانوفکا و نیز یک سامانه موشک‌های ضدهوایی از نوع (تور) را در منطقه سرگیوکا منهدم کردند.

او در پایان گفت: از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تا به امروز دست کم ۱۴۱ فروند هواپیما، ۱۱۰ فروند بالگرد، ۵۴۱ پهپاد، ۲۶۴ سکوی شلیک موشک‌های ضدهوایی، ۲۴۷۹ دستگاه تانک و خودروی جنگی، ۲۷۸ موشک انداز، ۱۰۸۱ توپخانه و ۲۳۲۱ خودروی نظامی منهدم شدند.

۲ سال پیش
زلنسکی: شصت روز است که اوکراین را ترک نکرده‌ام

زلنسکی مدعی شد: روسیه همیشه به دنبال نفوذ در کشور ما و سلب حق حاکمیت ما بوده است. از همه حمایت هایی که از جامعه بین المللی دریافت می کنیم سپاسگزاریم. ما به دنبال توقف جنگ از طریق ابزارهای دیپلماتیک هستیم زیرا این ما را قادر می سازد جان میلیون ها نفر را نجات دهیم. اگر روسیه بر اعلام جمهوری خرسون اصرار داشته باشد، به مشارکت در مذاکرات ادامه نخواهیم داد. محاصره ماریوپل ادامه دارد و بمباران آن از طریق دریا، هوا و زمین در حال انجام است و اوضاع در آنجا بسیار سخت است.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه ادعا کرد: پیشنهاد مبادله زندانیان و اجساد با روسیه را دادیم. گفتمان روسیه دائما در حال تغییر است. در هفته گذشته تحولاتی در نوع تسلیحاتی که از آمریکا دریافت کردیم، رخ داده است. شصت روز است که اوکراین را ترک نکرده‌ام و فعلا حق خروج ندارم. ما عضو ناتو نیستیم و آنها با دعوت نکردن ما برای عضویت اشتباه استراتژیک کردند.

او همچنین از دیدار با «آنتونی بلیکن» وزیر امورخارجه آمریکا در کی‌یف خبر داد. 

۲ سال پیش
تهدید کنسولگری روسیه با کوکتل مولوتوف

کنسولگری روسیه اعلام کرد که این نهاد مستقر در نیویورک، پس از تهدید به بمب گذاری با کوکتل مولوتوف تهدید شد.

۲ سال پیش
گسترش و توسعه روابط کره شمالی با روسیه

وزارت خارجه کره شمالی امروز یکشنبه متعهد شد که این کشور به گسترش و توسعه روابط با روسیه ادامه خواهد داد.

به گفته این وزارتخانه بر اساس توافق حاصل شده در نشست تاریخی سران کره شمالی و روسیه، گسترش و توسعه روابط دوستانه و همکاری با روسیه، همسایه دوست ما در همه زمینه ها، موضع ثابت دولت کره شمالی است.

این وزارتخانه بار دیگر بر اهمیت حمایت دوجانبه میان کشور‌ها به منظور "تامین صلح و امنیت" در منطقه و برقراری نظم بین المللی مبتنی بر "عدالت" تاکید کرد.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه از فرار بیش از ۸۶۰ نظامی اوکراینی از اواخر مارس خبر داد

وزارت دفاع روسیه مدعی شد بیش از ۸۶۰ سرباز گارد امنیت ملی اوکراین از اواخر ماه مارس از یگان‌های نظامی خود گریختند

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک؛ وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق گزارش کانال نظامی روسیه در تلگرام بیش از ۸۶۰ سرباز از نیرو‌های گارد ملی اوکراین از اجرای اوامر فرماندهان خود سرباز زدند و در ماه مارس از یگان‌های خود فرار کردند.

اداره نظامی بخش دیگری از بیانیه‌های مربوط به خسارت‌های بزرگ وارده به گارد ملی اوکراین را منتشر کرد که از اسناد اصلی اوکراین به دست آمده است.

در این بیانیه آمده است: اطلاعات به دست آمده وزارت دفاع روسیه بیانگر وجود تعداد زیادی از سربازان جدا شده از یگان امنیت ملی اوکراین است که از ۲۹ مارس ۲۰۲۲ بیش از ۸۶۰ سرباز گارد ملی اوکراین از اجرای دستورات فرماندهان خود سرباز زدند و داوطلبانه یگان‌های نظامی خود را ترک کردند.

۲ سال پیش
مسکو: آمریکا و ناتو از سلاح‌های کشتار جمعی در اوکراین استفاده می کنند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه  آمریکا و ناتو را به تدبیر اقدامات ساختگی برای متهم کردن مسکو به استفاده از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در اوکراین متهم و اعلام کرد آنها وارد فاز نهایی این طرح ساختگی شده‌اند.

۲ سال پیش
درخواست اوکراین از آژانس بین المللی انرژی اتمی

آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گوید اوکراین خواهان تجهیزات بیشتر برای نیروگاه‌‎های هسته‌ای این کشور است.

۲ سال پیش

بر خلاف درخواست سازمان ملل برای اجرای آتش بس موقت 4 روزه به مناسبت عید پاک در اوکراین، حمله توپخانه ای سنگین در دونتسک همچنان ادامه دارد.

۲ سال پیش
لهستان تاکنون ۱.۶ میلیارد دلار تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داده است

نخست وزیر لهستان روز شنبه اعلام کرد کشورش محموله سلاحی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار را برای کمک به مقابله با تهاجم روسیه در اختیار اوکراین قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ورشو، ماتئوش موراویه تسکی نخست وزیر لهستان در جریان دیداری با دنیس چیمگال همتای اوکراینی خود در کراکوف در جنوب لهستان گفت تا امروز لهستان تجهیزات نظامی به ارزش حدود ۱.۶ میلیارد دلار در اختیار همسایه شرقی خود قرار داده است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد این تجهیزات موجب حفظ حاکمیت اوکراین و اروپا می‌شود.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، دولت لهستان اعلام کرد موشک‌های ضد تانک، موشک‌های ضد هوایی، خمپاره، مهمات وهمچنین پهپاد برای اوکراین تامین کرده است.

بنابر اعلام رسانه‌های لهستانی چهل تانک و شصت خودروی زرهی هم از جمله تجهیزاتی هستند که لهستان در اختیار اوکراین قرار داده است. با این حال دولت لهستان به طور رسمی این آمار را تایید نکرده است.

نخست وزیران لهستان و اوکراین در جریان دیدار خود در کراکوف توافقنامه همکاری در زمینه راه آهن و باربری برای حمل و نقل کالا‌های اوکراینی و امکان دور زدن محاصره بنادر اوکراین امضا کردند.

آن‌ها همچنین تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را به وضوح ناکافی دانستند و بار دیگر تحریم‌های جدید علیه نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را خواستار شدند.

۲ سال پیش
دبیرکل سازمان ملل فردا به آنکارا می‌رود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در آنکارا با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار می‌کند.

وی قرار است در این سفر با مقامات ترکیه درباره میانجیگری برای پایان جنگ اوکراین رایزنی کند.

۲ سال پیش
انتقاد زلنسکی از گوترش

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین تصمیم «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد را برای عزیمت به مسکو، پایتخت روسیه در روز سه شنبه، دو روز پیش از عزیمت به کی یف، پایتخت اوکراین, «غیر منطقی» دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، رئیس جمهور اوکراین در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: این که دبیرکل سازمان ملل ابتدا به روسیه برود و سپس به اوکراین، اشتباه است. زلنسکی ضمن ابراز تاسف گفت: هیچ عدالت و هیچ منطقی در این ترتیب وجود ندارد.

۲ سال پیش
جمهوری خودخوانده «ترانس‌نیستریا» و جنگ اوکراین

شبکه تلویزیونی یورو نیوز انگلیسی گزارش داد :احتمال ورود سربازان روس مستقر در جمهوری خودخوانده «ترانس‌نیستریا» در مولداوی به جنگ اوکراین وجود دارد.

در این گزارش آمده است: یکی از اهداف روسیه از این اقدام می‌تواند کنترل جنوب اوکراین و ایجاد دسترسی این جمهوری خوانده به دریا باشد. مقامات وزارت خارجه مولداوی اعلام کردند این کشور در جنگ اوکراین بی طرف است و کرملین باید به آن احترام بگذارد.

«مایا ساندو» رئیس جمهور مولداوی درخواست نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را تحویل داده است. یک هفته پس از شروع جنگ اوکراین این کشور این درخواست را ارائه کرد.

۲ سال پیش
شکاف در میان اعضای ناتو

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد:کشور‌های عضو ناتو در رابطه با موضوع اوکراین دچار اختلاف نظر و شکاف هستند.

در این گزارش آمده است: سوئد و فنلاند خواهان پیوستن به ناتو هستند. این موضوع سبب می‌شود که ناتو از هر زمانی یکپارچه‌تر و قدرتمندتر و آماده یک جنگ شود. بر اساس اظهارات اعضای ناتو، آمریکا به دنبال هدایت یک جنگ است.

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه می‌گوید: پس از نشست وزرای خارجه عضو ناتو ما این برداشت را داشتیم که برخی از اعضای ناتو خواهان ادامه جنگ و ضعیف‌تر کردن روسیه هستند. آن‌ها به وضعیت موجود در اوکراین توجهی نمی‌کنند.

اندکی بعد آلمان اعلام کرد دیگر تسلیحات به اوکراین نمی‌فرستد و مجارستان اعلام کرد عجله‌ای در ارسال تسلیحات ندارد و خواهان مذاکرات صلح است. «پیتر سیجارتو» وزیر خارجه مجارستان گفت: ما هنوز به راه حلی دیپلماتیک اعتقاد داریم. به همین دلیل ما حقیقتا به تلاش‌های رئیس جمهور و وزیر خارجه ترکیه برای تسهیل فرآیند صلح و متقاعد کردن طرفین برای رسیدن به یک توافق احترام می‌گذاریم و آن را تحسین می‌کنیم. لهستان به خاطر مواضع بوداپست درباره اوکراین سطح روابط خود را با مجارستان تنزل داد. ورشو همچنین از «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه به خاطر تلاش هایش برای میانجیگری در موضوع صلح انتقاد کرد.

تمامی این موارد در حالی روی می‌دهد که اروپا در رابطه با رسیدگی به موضوع واردات انرژی از روسیه دچار اختلاف نظر و شکاف شده است. پیشنهاد تحریم نفت و گاز روسیه راه به جایی نبرده است و اختلاف نظر‌هایی بین اعضای اتحادیه اروپا وجود دارد.

در ادامه خبرنگار راشا تودی گفت:این موضوع به طور شفاف مشاهده می‌شود که هر کشوری در ناتو منافع خود را دارد و نمی‌خواهد که به خاطر ناتو از آن‌ها بگذرد. ایده اتحاد در ناتو که جوبایدن درباره آن صحبت می‌کند به نظر می‌رسد اغراق آمیز باشد. سوالی که وجود دارد این است که آیا اعضای جدید می‌توانند سبب اتحاد بیشتر ناتو شوند یا اینکه سبب شکاف در بین اعضای آن می شوند.

۲ سال پیش
اوکراین خواستار دریافت تسلیحات سنگین شد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت امیدوار است بتواند امروز در گفتگو با وزرای خارجه و دفاع آمریکا در کی یف، واشنگتن را مجاب به ارایه تسلیحات سنگین به این کشور کند. وی گفت این تسلیحات برای باز پس گرفتن سرزمین‌های تصرف شده از روسیه ضروری است.

۲ سال پیش
مستند سازی جنایات جنگی در اوکراین

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک موسسه فرهنگی لهستانیِ فعال در برلین با استفاده از تجارب جنگ جهانی دوم، درصدد مستند سازی جنایت جنگی در اوکراین است.

«ماتئوس فالکوفسکی»، معاون انستیتو «پیلِتسکی» لهستان در برلین گفت: ما در انستیتو «پیلتسکی» برلین، مرکزی را دایر کرده ایم که هدفش، جمع آوری گزارش‌های شاهدان عینی از جنایات جنگی صورت گرفته در جنگ اوکراین است.

۲ سال پیش
مخالفت آرژانتین با تحریم های روسیه

سانتیاگو کافایرو، وزیر خارجه آرژانتین اعلام کرد بوینس آیرس تحریم های اعمال شده علیه روسیه را مخرب دانسته و معتقد است این اقدامات کمکی به استقرار صلح در منطقه نمی کند. 

وی افزود: ما دو کشور روسیه و اوکراین را به گفتگوی دوجانبه فرامی خوانیم. دو طرف باید اختلافات خود را از طریق دیپلماتیک حل کنند. بر این باوریم تحریم های اعمال شده علیه مسکو مفید نیست و ما قصد پیوستن به کارزار تحریمی علیه این کشور را نداریم. 

۲ سال پیش
مسکو از صحنه‌سازی اوکراین برای حمله شیمیایی روسیه به اودسا خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین قصد دارد با استفاده از مواد شیمیایی روسیه را متهم به حمله شیمیایی و ضربه زدن به زیرساخت‌های غیرنظامی در بندر «اودسا» کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین روز گذشته نیز اعلام کرده است که واشنگتن، مسکو را به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی متهم می‌کند.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز مدعی شده ممکن است روسیه از تسلیحات هسته‌ای در جنگ استفاده کند

۲ سال پیش
آژیر خطر در اودسا به صدا درآمد

خبرنگار الجزیره گزارش داد آژیر خطر دوباره در اودسا در جنوب اوکراین به صدا درآمده است.

۲ سال پیش
گلوله‌باران شهر «ایزیوم» توسط نیرو‌های اوکراینی

به گزارش ریانووستی، ساکنانی که شهر «ایزیوم» در استان خارکیف در شرق اوکراین را ترک کردند در مورد گلوله‌باران نیرو‌های اوکراینی صحبت می‌کنند.

ساکنان محلی در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی اعلام کردند نیرو‌های اوکراینی همیشه در «ایزیوم» به همه خانه‌ها تیراندازی می‌کردند و هنوز هم تیراندازی می‌کنند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرماندار منطقه لوهانسک اوکراین مدعی شد ۶ غیرنظامی در حملات روسیه به این منطقه کشته شدند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، اداره نظامی در «سومی» مدعی شد توپخانه روسیه یک مدرسه شبانه‌روزی و منازل مسکونی در این منطقه را هدف قرار داد که باعث خسارت مادی شد.

۲ سال پیش
فعال شدن آژیر خطر در پولتاوا

الجزیره نوشت، اداره نظامی «پولتاوا» اعلام کرد آژیر خطر در این شهر در شمال شرق اوکراین به صدا درآمده است.

استان پولتاوا در جنوب‌شرقی کی‌یف، پایتخت اوکراین قرار دارد.

۲ سال پیش

شهردار اودسا در جنوب اوکراین مدعی شد تلفات حمله موشکی روسیه به یک ساختمان مسکونی در این شهر به ۸ نفر افزایش یافت.

روز گذشته نیز آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین مدعی شده بود که در حمله موشکی به شهر بندری «اودسا» در جنوب اوکراین، حداقل ۵ نفر کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند.

۲ سال پیش

به گزارش رویترز، سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد: ما در حال تلاش برای آزادی اعضای هیئت نظارتی در شرق اوکراین هستیم.

۲ سال پیش
آژیر‌های خطر در کی‌یف به صدا درآمدند

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد آژیر‌های خطر در کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمده‌اند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، دفتر دادستان کل اوکراین اعلام کرد پرونده جنایی به دلیل نقض قوانین و آداب و رسوم جنگ پس از بمباران روسیه در اودسا امروز تشکیل شد.

به ادعای این دفتر در بمباران روسیه در اودسا ۸ غیرنظامی از جمله یک کودک کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
س این آقای زلنسکی از همه کشورها و مقامات که در راستای اهداف غربگرایانه او نباشند گله مند هست گویا از ماه و خورشید در آسمان هم اگر امکان داشته باشه گلایه می‌کنه چرا در بامداد هر روز اول به شهرهای روسیه می‌تابند بعد به اوکراین خودت خواستی مردمان به این درد بلا و ظلم گرفتار بشوند در قرآن ما مسلمانان آمده هرگاه ملتی از خداوند دور شوند و ظلم ستم زیاد شود خداوند ظالمین وستمکا آن را بر آنها حاکم تا شاید متنبه شوند و راه راست اختیار کنند عاقبت دوستی با شیطان بزرگ آقای زلنسکی همینه درگیری و جنگ و خودشم سود سرشار از فروش تسلیحات شرکتهای اسلحه سازی ایالات متحده آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه متحدین قابل اعتمادی خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلیل خیلی از جنگ ها تحریم ها ناعادلانه است اگر دنیا مملو از صلح می خواهند نباید حتی ضعیف ترین کشورها را تحریم کنند
روسیه هم می بایست با اوکراین مشکلات را با مذاکره حل می کرد نه با جنگ
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۴:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا که تماما دنبال صلحه حتی تمام هم وغمش هم دوستی وآرامش در تمام دنیاست اگر باور نداری یه نگاهی به نامه عملش بینداز ازکشتار بیرحمانه سرخپوستان بومی قاره آمریکا تا کشتار مردم بیگناه ژاپن با بمب اتم و مردم یمن وعراق و افغانستان وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو.................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
زنده باد روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
کمونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

دلار واحد بین المللی پول باقی می ماند ،
همینطور نیویورک به عنوان مقر سازمان ملل ،


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
به همین خیال باش
روسیه و چین دلار رو حذف کردند
هند هم همین طور و با روبل معامله خواهد کرد
ایران و پاکستان و عراق هم که تحریمه کلا دلار هیچ
کشور های حاشیه خلیج فارس تمام تبادلات ارزی دینار هستش
اروپایی ها هم چون بخاطر تحریم های آمریکا دیگه نمیتونن گاز و نفت تهیه کنند با روبل از روسیه به طور قاچاق نفت و گاز می‌خرند چون به نفت و گاز نیاز دارند تا شهر ها و کشور هاشون خاموش نشه
برای همین با وجود تحریم های آمریکا ارزش روبل روسیه بالاتر رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجب یه غربگرا هم پیدا شد درود بر پوتین و روسیه سربلند که چند سالی هست در برابر ابلیس زمان بد علم کرده و حالا هم که با کل توچه ها و نوکرای غربی داره میجنگه دل شیر میخواد
آخرین اخبار