استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بسته پیشنهادی اشتغال منطقه سیستان با ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۳۲ هزار نفر در منطقه شغل ایجاد خواهد کرد.

حسین مدرس خیابانی گفت: منطقه سیستان به لحاظ شرایط اقلیمی و تداوم خشکسالی در وضعیت بد اشتغال قرار دارد، زیرا بسیاری از شغل‌های ساکنان این منطقه شامل کشاورزی، دامپروری، صیادی و شغل‌های دیگر مرتبط با آب است.

او گفت: بسته اشتغال حوزه سیستان در انتهای سال گذشته تهیه و یک کار گروه فرعی نیز ذیل کارگروه اشتغال استان ویژه اشتغال این منطقه تشکیل شد، این بسته شامل ۱۳ رسته شغلی متناسب با اقلیم منطقه، کم آب‌بر و زودبازده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۳ رسته شغلی شامل صنایع‌دستی، پرورش دام، استخر ماهی، زنبورداری و صنایع خلاق... در نظر گرفته شده است.

او گفت: امروز در این نشست این بسته را مرور کردیم و به تفکیک هر کدام از دستگاه‌ها، ماموریتی مشخص برای ایجاد شغل تدوین شد.
مدرس خیابانی گفت: در بسته پیشنهادی اشتغال منطقه سیستان، کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش عمده‌ای از این اعتبارات و تسهیلات ارزان قیمت ایجاد اشتغال با نرخ چهار درصد را به عهده گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار