مدیرعامل شرکت بین المللی ناوصنعت مس ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، تجاری‌سازی محصولات فناورانه در حوزه هوشمندسازی حمل و نقل را می‌توان از اهداف امضای این تفاهم نامه برشمرد.

محمدحسین علیزاده، گفت: رهبر انقلاب بر افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که باید شاخص پیشرفت در هر بخش و شاخصی برای ارزیابی مسئولان آن وزارتخانه و دستگاه باشد تاکید دارند و نتیجه تولید دانش‌بنیان را ارتقاء نیروی انسانی شاغل و به‌کارگیری جوانان تحصیل‌کرده خواندند.

به گفته او از دیگر اهداف این تفاهم نامه کمک به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها در حوزه حمل و نقل هوشمند و تجاری‌سازی محصولات آنان است.

او گفت:شناسایی، ارزیابی، پذیرش، توسعه و حمایت از ایده‌ها و محصولات نوآورانه و فناورانه پژوهشگران، دانشجویان، فناوران، مخترعان و صاحبان کسب و کار‌های نوآور در حوزه حمل و نقل هوشمند در این تفاهم‌نامه مدنظر است.

به گفته علیزاده در این تفاهم به سـازماندهی، سامانـدهی، کارآمدسـازی و ارتـقاء سطـح توانمـندی‌های تخـصصی، مهارتی، مالی، عملیاتی، خدمات رسانی و مدیریتی حمل و نقل هوشمند توجه می‌شود.

او گفت: تسهیل ارتباط و تعامل شرکت با صاحبان ایده‌های خلاقانه و استارتاپ‌ها و همکاری در برگزاری کلاس‌ها، دورهها، کارگاه‌های آموزشی و رویداد‌های استارتاپی هدفمند مرتبط با کارآفرینی و فناوری و نشست‌های تخصصی و استارتاپی در مرکز نوآوری برای توانمندسازی فعالان حوزه‌های حمل و نقل از اهم موارد این تفاهم نامه است.

او می‌گوید: طراحی، مدیریت دانش و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های حوزه هوشمندسازی حمل و نقل، به همکاری در عارضه یابی و شناسایی نیاز‌های فناورانه در حوزه حمل و نقل اهمیت دارد و به رفع عارضه‌ها از طریق برگزاری رویداد‌های استارت آپ مبتنی بر چالش‌ها و رفع نیاز‌های فناورانه و تعریف پروژه‌های بهبود کمک می‌کند.

به گفته او شناسایی نخبگان، پژوهشگران و محققان توانمند، شرکت‌های دانش بنیان و فناور، تشکیل گروه‌های پژوهشی و تخصصی برای شناسایی و رفع چالش‌های پژوهشی و رفع نیاز‌های فناورانه حوزه هوشمندسازی حمل و نقل از جمله تعهدات مرکز نوآوری و شتابدهی تگ در این تفاهم نامه همکاری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار