وزیر جهاد کشاورزی گفت: پارک علم و فناوری منابع طبیعی با هدف بهره گیری از دانش بنیان ها و رفع مشکلات کشاورزی راه اندازی شد.

آقای  جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز با افتتاح پارک علم و فناوری منابع طبیعی به منظور بهره گیری از دانش بنیان‌ها اتفاق خوبی در حوزه کشاورزی رخ داده است.

او می گوید؛ از تمام نخبگان به خصوص جوانان نخبه و دانشگاهیان برای ورود به این عرصه دعوت می‌کنیم چرا که سازمان تات برای حوزه دانش و فناوری در کشاورزی برنامه‌های بسیار خوبی برای حمایت از حوزه علم و فناوری به خصوص در بخش هوشمند سازی دارد.

آقای ساداتی نژاد گفت: با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری در حوزه تولید داخل و همچنین اتفاقاتی که در حوزه امنیت غذایی بعد از جنگ‌جهانی رخ داد، تولید کالا‌های اساسی و پایداری امنیت غذایی حائز اهمیت است.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، راه اندازی دهکده ها، مزارع نوآوری، نواحی علم و فناوری با کمک وزارت علوم و تحقیقات فناوری و معاونت علم و فناوری رئیس جمهور باید توسعه یابد چراکه این امر برپایه آئین نامه‌ای است که در ابتدای سال مورد تصویب قرار گرفته و با ۱۹ بند که می‌تواند حوزه دانش و کشاورزی را در بخش کشاورزی مورد حمایت خود قرار دهد.

نخستین فاز پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در ۶۰ هکتار از اراضی مرکز آموزش عالی امام خمینی مستقر در مشکین دشت البرز راه اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار