فداکار گفت: جذب نکردن اسناد خزانه، یک ضعف جدی برای مدیر دستگاه خواهد بود و حتما در ارزیابی دستگاه‌ها لحاظ می شود.

محمدمهدی فداکار در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: مدیران استان باید به هر طریقی اعتبارات اختصاص یافته به دستگاه‌ها را جذب کنند و  اجازه ندهند این اعتبارات از استان برگردد و دستگاه‌هایی که تاکنون جذب اعتبار نداشته اند باید سریع تر اقدام کرده تا به نفع استان کار شود.

او می گوید:  جذب اسناد خزانه باید در اولویت دستگاه‌های استان قرار گیرد و به هر شکلی که امکان دارد این اسناد جذب شود. 

به گفته استاندار کرمان جذب اسناد خزانه یک روش تامین منابع مالی و جذب اعتبار برای استان بوده و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

فداکار گفت: شرکت آب منطقه‌ای می تواند برای خط انتقال آب شرب از خلیج فارس که از رفسنجان به کرمان می‌آید، از ظرفیت اسناد خزانه استفاده کند و حتما باید پیگیری شود.

به گفته او جذب اسناد خزانه سخت بوده؛ اما یک ظرفیت بودجه‌ای است که مدیران باید برای جذب آن تلاش کنند. 

استاندار کرمان می گوید: ۲ نکته جذب اعتبارات و بودجه، معیار ارزیابی دستگاه ها است که نشان می‌دهد یک ریال اعتبار هم برای استان کرمان اهمیت دارد و حتما باید جذب شود و کوتاهی دستگاه ها در این زمینه در ارزیابی شان لحاظ شده و به مدیران بالادستی در وزارتخانه نیز گزارش مکتوب ارسال خواهد شد. 

او گفت: جذب نکردن اسناد خزانه یک ضعف جدی برای مدیر دستگاه خواهد بود.

فداکار می گوید: دلیل جذب نکردن اسناد خزانه از سوی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان باید مشخص شود و دستگاه‌هایی که هنوز اسناد خزانه را جذب نکردند باید گزارش دلایل جذب نکردن اسناد خزانه را ارائه کنند.

استاندار کرمان در ارتباط با نرخ رشد اقتصادی و تاثیر آن بر رفاه جوامع گفت: بخشی از ۴ درصد از رشد اقتصادی استان کرمان در خدمت رفاه مردم این خطه نبوده و باید علت این موضوع موشکافی شود.

او می گوید: شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان موظف است حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز بعد از ابلاغ و در چهارجوب اهداف و خط مشی‌های ابلاغی سازمان، اعتبارات را به دستگاه‌ها توزیع کند.

۵۵ درصد اسناد خزانه استانی جذب نشده است

 جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این جلسه  گفت: هزار و ۵۴ میلیارد تومان سهمیه اسناد خزانه استان کرمان است  که تاکنون ۴۷۳ میلیارد تومان از این مبلغ جذب شده است.

او می گوید: تاکنون ۵۵ درصد اسناد خزانه استانی جذب نشده است و  نسبت به جلسه قبل هم آن چنان رشدی نداشته‌ایم و فقط ۵ درصد بیشتر جذب اسناد خزانه انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان مهلت باقیمانده برای جذب اسناد خزانه تقریبا ۲۰ روز است تا بقیه  سهمیه اسناد استان جذب شود.

او می گوید: ۲۰ دستگاه استان کرمان، ۱۰۰ درصد سهمیه اسناد خزانه خود را جذب کردند و ۳۴ شهرداری استان کرمان هم متاسفانه هیچ جذبی نداشته‌اند که جای تامل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار