سهم ۱۰ درصد فارس در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری کشور

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه فارس در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری جزو استان‌های پیشرو بوده گفت: ۱۰ درصد از سامانه‌های نوین آبیاری کشور در این استان اجرا شده است.

 فریبرز عباسی در نشست بررسی مشکلات اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اقلید گفت: تاکنون بیش از ۲ و نیم میلیون هکتار از اراضی آبی کشور یعنی حدود ۳۴ درصد از کل اراضی به انواع سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

او گفت: در کنار توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، بالغ بر یک میلیون هکتار تجهیز و نوسازی شبکه‌ها و روش‌های مدرن آبیاری اجرا شده است.

عباسی  گفت: یکی از برنامه‌های اصلی که در یک سال اخیر به صورت جدی دنبال شد، توسعه روش‌های آبیاری با راندمان بالا مثل انواع روش‌های موضعی، ماشین‌های آبیاری و سایر روش‌ها است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به  اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بازسازی قنات ها  گفت:  موضوع  قناعت اعتباری بیش از سه برابر اعتبار  پارسال برای استان فارس در نظر گرفته شده.

او گفت: استان فارس یکی از استان‌های موثر در تولید و امنیت غذایی کشور است و شهرستان اقلید نیز ظرفیت  خوبی را برای  افزایش تولید دارد که اقدامات خوبی انجام شده است و انتظار می رود با تلاش و زحمات همه اثربخشی این اقدامات بیشتر شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.