دولت مقدونیه شمالی اعلام کرد قانون بحران سراسری برق قرار است از اول سپتامبر در این کشور اجرایی شود.

دولت مقدونیه شمالی در خبرنامه رسمی خود اعلام کرد که به دلیل کمبود برق و وضعیت بحرانی بازار‌های تولید انرژی در جهان از جمله برق، وضعیت فوق العاده انرژی به مدت ۳۰ روز از ابتدای سپتامبر در این کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آلبانین دیلی نیوز، دولت مقدونیه شمالی همچنین در اسکوپیه، پایتخت این کشور وضعیت بحرانی در زمینه تامین انرژی گرمایشی را اعلام کرد.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی دولت مقدونیه شمالی، از نخستین روز سپتامبر، کمیسیون نظارت بر شرایط تامین برق و انرژی گرمایشی شرایط بازار‌های برق و انرژی را مورد نظارت، تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار خواهند داد. طبق قوانین مدنی مقدونیه شمالی، دولت تنها می‌تواند برای یک دوره ۳۰ روزه وضعیت اضطراری و بحرانی اعلام کند و در صورت حل نشدن بحران این وضعیت را تمدید کند.

به دلیل ادامه درگیری‌های نظامی در اوکراین و فشار‌های آمریکا و غرب بر روسیه از طریق اعمال تحریم‌های یک جانبه بر نفت و گاز این کشور، اروپا با بحران بی سابقه انرژی مواجه شده است. بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند با نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش میزان مصرف انرژی، کشور‌های اروپایی زمستان سختی را در پیش خواهند داشت.

در بسیاری از کشور‌های اروپایی دولت‌ها به شهروندان توصیه کرده اند خود را برای کمبود انرژی در زمستان آماده کنند و به این منطور هیزم و شمع برای زمان‌های اضطراری ذخیره کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار