وزارت دفاع روسیه از وارد آمدن خسارات و تلفات سنگین به نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته خبر داد.

ایگور کوناشینکوف، وزیر دفاع روسیه در گزارش روزانه اعلام کرد نیرو‌های روسی حمله اوکراین در محور کراسنی-لیمان را ناکام گذاشتند و نیرو‌های کی‌یف متحمل ۷۰ کشته شدند.

به نقل از راشاتودی، کوناشینکوف افزود: در نتیجه آتش سنگین به محل‌های استقرار موقت دو تیپ مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراین در منطقه خارکیف، بیش از ۱۵۰ سرباز کشته شدند و ۱۲ خودروی زرهی منهدم شد. در حمله دقیق نیروی هوایی روسیه نزدیک شهر خارکیف، کارگاه‌های تولید خودرو‌های زرهی که ۱۹ دستگاه تانک و خودروی زرهی در آن قرار داشت، هدف قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تلفات دو تیپ زرهی نیرو‌های مسلح اوکراین در عملیات ناکام در محور کراسنی - لیمان بیش از ۷۰ کشته بود و چهار دستگاه تانک و شش دستگاه نفربر و سه دستگاه خودروی زرهی هم منهدم شد.

وی تاکید کرد بیش از ۲۰۰ نیروی اوکراینی نزدیک شهر زاپوروژیا در حملات هوایی روسیه کشته شدند. بیش از ۹۰ سرباز اوکراینی و مزدور خارجی هم نزدیک نیکولایف کشته شدند. دو دستگاه توپ آمریکایی هویتزر در زاپوروژیا و یک سامانه اس ۳۰۰ در منطقه نیکولایف منهدم شد. یک بمب افکن اوکراینی سوخوی ۲۴ در خارکیف سرنگون شد و هفت فروند راکت هیمارس و اولخا رهگیری شد.

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار