مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان گفت: تاکنون از یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کرمان، برای ۶۰ هزار هکتار سند مالکیت تک برگ (کاداستر) صادر شده است.

علی محمودی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری رفسنجان گفت: مقدمه صدور سند مالکیت کاداستر در دهه ۷۰ بود و از سال ۸۶ در سازمان ثبت اسناد و املاک‌کشور کلید خورد و اطلاعات اراضی برای صدور سند به بانک جامع اطلاعاتی املاک وارد شد. 
 
او  افزود امروز در تمامی استان ها بحث اسکن اسناد رسمی آرشیو شده در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود که تا کنون ۳۰ میلیون برگ در تمامی دفاتر استان کرمان اسکن و به صورت الکترونیکی وارد بانک جامع اطلاعاتی سازمان املاک و اسناد کشور شده است.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه خیلی از دستگاه های اجرایی آمار دقیقی از املاک و مستقلات خود ندارند در سال ۹۹ دولت بودجه ای برای نقشه برداری از این اراضی اختصاص داده است.
 
او گفت: کار نقشه برداری از اراضی فاقد سند از پارسال  آغاز و وارد بانک اطلاعاتی شده که اسناد  آن ها صادر می شود‌. 
 
محمودی بیان کرد: در این رابطه با انجام‌نقشه برداری ها در دستگاه های اجرایی شهرستان رفسنجان، تاکنون ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی جانمایی شده که از این‌میزان برای ۶ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است.
 
او  تصریح کرد: بیشترین املاکی که در سطح شهرستان رفسنجان جانمایی شده، مربوط به آموزش و‌پرورش و علوم پزشکی است که همتی را می طلبد تا سند مالکیت این اراضی صادر شود.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بیان کرد: در بحث منابع طبیعی رفسنجان هم ۷۲۰ هزار هکتار اراضی ملی جانمایی شده که برای ۶۵۰ هزار هکتار آن سند مالکیت صادر شده و بقیه اراضی دولتی نیز باید تا پایان امسال سند دار شوند.
 
او تاکید کرد: برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، کمیسیون رفع اختلاف اراضی در رفسنجان تشکیل شود و اختلافات بین اداره های راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و منابع طبیعی و آبخیزداری حل شود تا زودتر نسبت به سنددار شدن اراضی اقدامات لازم صورت گیرد.
 
محمودی گفت: اسناد مالکیت اراضی در مواردی چون: دریافت تسهیلات آبیاری نوین، مکانیزه شدن اراضی و غیره مورد نیاز است و کشاورزان با داشتن این اسناد می توانند از این مزایا بهره مند شوند.
 
او به ۸۰ هزار هکتار باغ کشاورزی پسته در رفسنجان اشاره و بیان کرد : از این‌ میزان، تنها ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار سند مالکیت دارند و ۷۶ هزار هکتار هنوز نیازمند سند مالکیت و‌ کاداستر هستند.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: از یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی در استان کرمان تاکنون برای ۶۰ هزار هکتار سند مالکیت کاداستر صادر شده است که باید نسبت به صدور سند مالکیت آن ها اقدام شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار