رئیس اداره میراث‌فرهنگی رفسنجان از اعطای ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پروژه‌های گردشگری و صنایع‌دستی رفسنجان طی ۹ ماه گذشته خبر داد.

حسن حسینی با اشاره به اعطای ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پروژه‌های گردشگری و صنایع‌دستی رفسنجان طی ۹ ماه گذشته  گفت:  از این میزان اعتبار، ۴۰ میلیارد ریال به حوزه صنایع‌دستی و بقیه آن به حوزه گردشگری تعلق گرفته است. 

او افزود: بدین منظور  ۱۰ واحد گردشگری کوچک و ۱۵۰ هنرمند صنایع‌دستی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان بیان داشت: تسهیلات بیان شده از ۳ محل اقتصاد مقاومتی، تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی تامین شده است و در صورت تامین اعتبار دوباره پرداخت تسهیلات تا اواخر امسال ادامه خواهد داشت که پیش شرط اعطای این تسهیلات، داشتن کارت تولید انفرادی معاونت صنایع‌دستی استان کرمان است.

او تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، طی ۵ دوره آموزشی ۲۰۰ متقاضی آموزش رشته‌های پته‌دوزی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و هنر‌های مرتبط با مس را فرا گرفته‌اند.

حسینی به طرحی به منظور تمرکززدایی و توانمندسازی مناطق مختلف شهرستان رفسنجان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون این طرح در منطقه خنامان شهرستان رفسنجان در حال اجرا است به طوری که متقاضیان آموزش‌های لازم را در رشته‌های مختلف دریافت و هنر گیوه‌بافی این روستا را احیا کرده‌اند.

او بیان کرد: این شهرستان دارای ۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی است که به تولید هنر‌های مختلف می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار