معاون فرماندار زرند گفت: نام گذاری معابر شهرها و روستاها باید برمبنای فرهنگ و ادب باشد.

عبدالقائم ترابی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری زرند عناوین معابر و محله‌ها را معرف فرهنگ و ادب هر شهر دانست و بر استفاده از اسامی سرداران شهید دفاع مقدس، مشاهیر، مفاخر مذهبی و علمی، فرهنگی و دینی شهرستان در نامگذاری معابر و میادین تاکید کرد.

او افزود: شهرداران و شورای اسلامی شهر‌ها و در روستا‌ها با مدیریت بخشداران می‌بایست ضمن دعوت از نماینده اداره بنیاد شهید و امورایثارگران و معتمدین محلی و همفکری با آنان، بهترین نام‌ها را انتخاب و بعد از تطبیق با معابر و میادین توسط شورای اسلامی تصویب و جهت تأیید نهایی به شورای نظارت بر نامگذاری شهرستان و معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ارسال کنند.

ترابی با بیان اینکه یکی از راه‌های زنده نگهداشتن آرمان‌های شهدا و معرفی آن‌ها به نسل امروزی نصب المان و تمثال شهدا در سطح شهر در راستای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و گسترش فرهنگ شهادت در جامعه است، بیان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف به نصب تمثال شهدا در ورودی شهر‌ها و روستا‌ها هستند.

جلسه کارگروه توسعه فضای سبز شهرستان نیز با حضور جمعی از مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

عبدالقائم ترابی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری در این جلسه که با محوریت اجرای طرح ملی نهضت جهادی تولید و کاشت یک میلیارد نهال در کشور برگزار شد، گفت: چالش‌های اقلیمی که امروزه با آن مواجه هستیم نتیجه عدم توجه به درخت کاری بوده و برون رفت از این وضعیت توجه به درختکاری، گسترش فضای سبز و پوشش گیاهی را می‌طلبد و این امر با حرکتی جهادی محقق خواهد شد.

او در ادامه به استفاده از همه ظرفیت‌های دولتی موجود در شهرستان با همکاری سازمان‌های مردمی و دوستداران محیط زیست برای کاشت این میزان درخت تاکید کرد.

برچسب ها: اقلیمی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار