دادستان راور، رعایت قانون و توجه به کرامت انسانی افراد را دو اولویت مهم در اجرای ماموریت‌های پلیس دانست و گفت: حفظ نظم و امنیت جامعه در گروه حفظ اقتدار پلیس است.

 مجتبی استوار زاده در اولین جلسه آموزشی ضابطین دادگستری شهرستان راور در سال ۱۴۰۲ گفت: ضابطان دادگستری را می‌توان به عنوان بازوی اجرایی دادگاه و دادسرا در انجام وظایفشان معرفی کرد.

او بر آموزش ضابطین دادگستری تاکید کرد و افزود: باید به طور مستمر دوره‌های آموزش مهارت‌های لازم به منظور ایفای وظایف قانونی برای ضابطین دادگستری برگزار شود.

 این مقام قضایی بیان کرد: یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت در جامعه است و این مهم با استفاده از امکانات و تجهیزات مناسب به ویژه نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده و مسلط به قوانین محقق می‌شود.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور عنوان کرد: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی ضابطین افزایش دانش حقوقی، ارتقای مهارت و دانش شغلی، کمک به افزایش کیفی کشف جرم و آموزش مهارت‌های رفتاری مانند رعایت حقوق شهروندی وکرامت انسانی است.

 استوارزاده افزود: امروز حمایت و حفظ امنیت و اقتدار پرسنل خدوم و زحمت کش نیروی انتظامی در مواجه با مجرمان و افراد شرور از اهمیت بالایی برخوردار است و تأمین امنیت و ارتقای جایگاه پلیس، امنیت جامعه را افزایش می‌دهد.

 این مقام فضایی تصریح کرد: آموزش ضابطین قضایی می‌تواند در هرچه بهتر انجام دادن وظایف و تکالیف قانونی مؤثر باشد و حفظ امنیت و اقتدار مأمورین نیروی انتظامی امنیت جامعه و شهروندان را تأمین می‌کند.

استوار زاده بیان کرد: خطیرترین وظیفه دادستان در راستای پیشگیری از وقوع جرم، حفظ نظم و امنیت عمومی است؛ لذا هرچه بیشتر به منظور آموزش ضابطین همت گمارده شود به همان میزان از ارتکاب جرائم در حدود وظایف ضابطین پیشگیری خواهد شد.

 دادستان راور ضمن تقدیر از اقدامات فراجا در تامین نظم و امنیت جامعه، تصریح کرد: پلیس نیز بایستی در انجام ماموریت‌های خود مُرِّ قانون و حفظ حرمت و کرامت انسانی را رعایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار