بسته کمک جدید دولت هلند به اوکراین

دولت هلند بسته کمکی جدید به ارزش ۱۱۸ میلیون یورو به اوکراین اختصاص داد.

استراتژی غرب به رهبری آمریکا علیه روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بر دو پایه استوار بوده است، نخست اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به منظور تضعیف ماشین جنگی این کشور و دیگری کمک‌های مالی، تسلیحاتی و لجستیکی به کی‌یف به منظور توانمندسازی ارتش این کشور برای مقابله با ارتش روسیه. گرچه این استراتژی تاکنون هزینه‌های هنگفتی را به کشور‌های غربی تحمیل کرده است، اما علی‌رغم گذشت ۱۶ ماه از جنگ، غرب همچنان بر پیشبرد این استراتژی اصرار دارد. 

به گزارش تله تریدر، دولت هلند از اعطای بسته کمک‌های جدید به اوکراین خبر داد. 

براساس اعلام منابع رسمی، بسته کمک‌های جدید هلند به اوکراین ۱۱۸ میلیون یورو ارزش دارد، اما جزئیات بیشتر درباره آن منتشر نشده است. 

آمستردام اعلام کرده است ۹۳ میلیون یورو از این کمک‌ها از محل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورویی که پیش‌تر برای کی‌یف ذخیره شده بود تأمین خواهد شد و ۲۵ میلیون یورو باقی مانده نیز از محل بودجه توسعه همکاری‌ها و تجارت خارجی کشور تأمین می‌شود.

همچنین کابینه دولت هلند از معرفی «رودریک ون شرون» به عنوان فرستاده ویژه در حوزه تجارت و بازسازی اوکراین خبر داد. 

هلند یکی از کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است که تاکنون همگام با کشور‌های غربی اقدام به ارسال تسلیحات و کمک‌های مالی گسترده به کی‌یف از زمان آغاز درگیری‌ها کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
اگه روسیه ثابت کنه دولت اوکراین بدون دلیل موجه اقدام به کشتار روسای اوکراینی میکرده حمله اون به اوکراین دفاع از شهروندان روس محسوب میشه و قانونیه و حمایت غرب از اوکراین غیر قانونیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
اگه روسیه مدارک کافی برای اثبات جنایات سازمان یافته علیه روسای اوکراینی ارائه کنه هر گونه حمایت از اوکراین به عنوان حمایت از متجاوز و جنایتکاران در سازمان ملل باید محکوم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
اگه واقعا اوکراینیا روس کشی راه انداخته بودن کمک به اوکراین غیر قانونیه و برعکس باید به روسا کمک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
فکر کردم هند کمکشون کرده الان ۲ شبه گیج خوابم خورررر پوووووووف
آخرین اخبار