رایزنی بورل با وزیر خارجه عربستان درباره غزه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به ریاض با همتای سعودی خود درباره جنگ غزه گفتگو کرد.

تلاش کشور‌های غربی برای ایجاد ثبات نسبی در منطقه و جلوگیری از گسترش جنگ غزه در حالی انجام می‌شود که آن‌ها به جای تمرکز بر توحش رژیم صهیونیستی و رام کردن مقامات این رژیم برای پایان بخشیدن به جنگ، در حال رایزنی با کشور‌های منطقه برای عدم مداخله در جنگ هستند، اقدامی که با سفر مقامات غربی به منطقه شکل و صورتی جدید به خود گرفته است. 

به گزارش الجزیره، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از رایزنی با مقامات سعودی پیرامون جنگ غزه خبر داد. 

بورل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من در سفر به ریاض با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان دیدار و گفتگو کردم. یافتن گام‌هایی برای تبدیل اجماع بین المللی در مورد راه حل دو کشور به اقدامی عملی از مهمترین محور‌های رایزنی‌های دو طرف بود. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این مسیر دشوار خواهد بود، اما حقیقت این است که هیچ راهکار جایگزینی برای صلح وجود ندارد. 

بورل در ریاض همچنین با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار و درباره جنگ غزه و شرایط خاورمیانه با وی به گفتگو پرداخت. 

آمریکا و اتحادیه اروپا در تلاش هستند در کنار حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی، به نوعی کشور‌های عربی و اسلامی را نیز از باز کردن جبهه‌های جدید نبرد که می‌تواند تل آویو را به دردسر بیندازد، بازدارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار