مدیرعامل سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمان، از شروع ساماندهی دکه‌ها و کانکس‌های تجاری شهر و رفع سدمعبر در منطقه دو شهری، خبر داد.

 امیر هاشمی، به دستور معاون خدمات‌شهری شهرداری مبنی بر اجرای طرح ساماندهی دکه‌های شهر اشاره کرد و گفت: بر این اساس و توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی، ساماندهی دکه‌ها از بلوار هوانیروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مجوز‌هایی برای جانمایی هشت دکه در امتداد بلوار هوانیروز و بلوار رضوان صادر شده است، افزود: به‌دلایل مختلف، فعالیت این دکه‌ها، رصد نشد و این امر فرصت مناسبی برای تخلف از قانون و قانون‌گریزی را فراهم کرده است.

هاشمی، با بیان اینکه نهادینه‌شدن تخلف از قانون، فرایند ساماندهی و قانونمند‎کردن متخلفان را کمی سخت کرده است، تصریح کرد: با دستور مقام قضائی، اقدامات لازم و قانونی ازجمله مستند‌سازی و تامین‌دلیل برای ساماندهی دکه‌ها انجام شد و سه دکه مختلف حذف شدند.

 مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، یادآور شد: این طرح با انجام مطالعات و تحقیقات میدانی، برگزاری جلسات تخصصی متعدد و با برنامه‌ریزی لازم و قانونی اجرا شده است.

وی افزود: طبق برنامه، برخی از این دکه‌ها به‌زودی به مزایده گذاشته می‌شود، بخشی از آنها ساماندهی و زیباسازی و تعدادی دیگر از مکان فعلی خود جابه‌جا خواهند شد.

هاشمی، طرح ساماندهی دکه‌ها را یکی از سنگین‌ترین طرح‌های پیش‌رو دانست وگفت: تلاش می‌کنیم به نحو احسن و در اسرع وقت، اهداف این طرح محقق شود.

وی در ادامه، از حذف زوائد بصری و رفع سدمعبر در مناطقی، چون بلوار‌های هوانیروز، غدیر یک، غدیر دو، غدیر سه و غدیر چهار (شهرک شهرداری) بلوار رضوان و معابر فرعی آنها، به‌منظور دستیابی به نمای مطلوب شهری، خبر داد و گفت: این اقدام با تاکید معاون خدمات‌شهری، در دستور کار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، افزود: در این خصوص نیز بلافاصله اقدامات اجرایی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: به این منظور، صنوف متخلف که با ایجاد سدمعبر تخلف و یا از موازین قانونی عدول کرده بودند، به‌سرعت شناسایی شدند و اقدامات لازم برای ارائه اخطاریه‌های قانونی، به این‌دسته از صنوف و املاک داده شد.

هاشمی، هدف از برخورد با سدمعبر را فراهم‌آوردن آسایش و آرامش ساکنان و شهروندان ذکر کرد و افزود: از همشهریان، به‌ویژه شهروندان ساکن در مناطق یادشده درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف ازسوی صنوف و املاک، درخصوص سدمعبر، احداث سایه‌بان فاقد مجوز و امور خلاف مشابه، از طریق سامانه «۱۳۷» موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.

 

برچسب ها: ساماندهی ، سدمعبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار