اسرائیل هیچ «استراتژی خروج» از جنگ ندارد

به گفته استاد دانشگاه قطر، اسرائیل در جنگی گرفتار شده است که هیچ استراتژی برای خروج از آن ندارد.

حسن براری، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه قطر می‌گوید، تلفات نظامی اخیر اسرائیل و امتناع از شرکت جدی در گفتگو‌ها نشان می‌دهد که این رژیم فاقد یک «بازی پایانی» برای جنگ است.

وی به الجزیره گفت: «آن‌ها [نظامیان اسرائیل]نیمی از [رفح]را اشغال کردند و فلسطینی‌ها همچنان در حال مقاومت هستند و سربازان اسرائیلی بیشتری را می‌کشند».

به نظر می‌رسد که اسرائیل در این جنگ بدون استراتژی خروج گرفتار شده است و شهرک نشینان از آن به ستوه آمده اند. به همین دلیل است که هزاران نفر به خیابان‌ها می‌آیند و نه تنها خواستار پایان دادن به جنگ، بلکه خواستار کناره‌گیری نتانیاهو هستند.

براری با اشاره به اینکه هنوز شکاف‌های بزرگی بین دو طرف وجود دارد، گفت: چگونگی جنگ در هفته‌های آینده تا حد زیادی به تحولات میدان نبرد و میزان فشار آمریکا بر اسرائیل برای مذاکره درباره توافق آتش‌بس با حماس بستگی دارد.

در ادامه تظاهرات هفتگی علیه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، معترضان صهیونیست یک خیابان در تل‌آویو را مسدود کرده و علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شعار سردادند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و برکناری نتانیاهو شدند. 

رژیم صهیونیستی هفته گذشته با تشدید حملات خود در غزه، سبب کشته شدن چندین اسیر خود شد که این امر به نوبه خود فشار‌ها را بر مقامات رژیم افزایش داد. 

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار