مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی گفت: تاکنون امضای الکترونیک بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی ثبت و صادر شده است.

دکتر مباشر جنت مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی گفت: تاکنون امضای الکترونیک بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی کشور­ ثبت و صادر شده است.

دکتر مباشر گفت: این امضا‌های الکترونیک باید در زیرساخت‌ها و سامانه‌های مختلف حوزه سلامت قابل استفاده باشد.

وی گفت: سازمان نظام پزشکی از سال ۱۴۰۰ مکلف به ارائه امضای دیجیتال اعضای سازمان نظام پزشکی و احراز هویت اعضای این سازمان در سامانه‌های مختلف حوزه سلامت الکترونیک شد.

مباشر ادامه داد: ابتدا سازمان نظام پزشکی با استفاده از سرویس‌های احراز هویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های بیمه گر پایه اقدام کرد. در گام اول امضای دیجیتال مبتنی بر زیرساخت عمومی کشور بروی کارت‌های هوشمند برای اعضاء سازمان نظام پزشکی صادر شد.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ با حضور مسئولین کشور و کمیسیون بهداشت و درمان از این سامانه رونمایی شد و بعد از این مرحله برای تکامل امضای دیجیتال پزشکی، راهکار‌هایی برای سهولت استفاده اعضا از این سامانه مدنظر قرار گرفت. حالا علاوه برای اینکه امضای دیجیتال بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی برروی کارت‌های هوشمند ایشان صادر شده، زیرساخت این امضا بر روی گوشی هوشمند هم فراهم شده تا با نصب نرم افزار کاربردی مرتبط در کمتر از چند دقیقه امضای دیجیتال را روی گوشی هوشمند خود دریافت کنند.

وی افزود: اکنون سامانه‌های ارائه دهنده خدمت باید امکان استفاده از امضای دیجیتال پزشکان را در زیرساخت‌های خود فراهم کنند. با فراهم سازی این زیرساخت‌ها در سامانه‌های سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت، سامانه مدیریت بیمارستانی و سامانه بخش خصوصی در واقع امضای دیجیتال پزشکان عملیاتی خواهد شد. مزیت استفاده از امضای دیجیتال مبتنی بر کلید عمومی، انکارناپذیری، تضمین یکپارچگی و حفظ محرمانگی داده‌ها خواهد بود که منجر به پیشگیری از سوء استفاده از نام پزشکان و نظام ارجاع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار