کره جنوبی هشدار داد اگر بالن‌های مملو از زباله فرستاده شده از کره شمالی باعث هر گونه مرگ شود، یک گام نظامی قاطع برخواهد داشت.

کره جنوبی روز دوشنبه هشدار داد که اگر بالن‌های مملو از زباله فرستاده شده از کره شمالی باعث هر گونه مرگ و میر در خاک این کشور شود، یک گام نظامی قاطع برخواهد داشت.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پیونگ یانگ از ماه مه بیش از ۵۵۰۰ بالن‌ پر از زباله را به سمت جنوب فرستاده است که آنها در پاسخ به اقدامات تبلیغاتی فعالان کره جنوبی علیه کره شمالی هستند.

 لی سونگ جون از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که کشورش اگر معلوم شود که بالن‌ های مملو از زباله کره شمالی تهدیدی جدی هستند یا از حد مجاز فراتر می‌روند، اقدامات نظامی قاطعی را انجام خواهد داد.

او بدون اشاره به ماهیت اقدامات قاطع نظامی احتمالی، توضیح داد که منظور از تخلف، مرگ هر فرد به دلیل این بالن‌ها است.

اکثر بالن‌هایی که از شمال فرستاده می‌شوند با کاغذ‌های باطله بارگیری می‌شوند و تهدیدی برای امنیت عمومی نیستند. اما اخیرا پس از اینکه برخی از آنها به دلیل دستگاه‌های زمان بندی حرارتی احتمال آتش سوزی ایجاد کردند، نگرانی‌هایی مطرح شده است.

 این هشدار پس از آن صادر شد که یک دسته جدید از بالن‌ها برای مدت کوتاهی بر ترافیک هوایی فرودگاه اینچئون تأثیر گذاشت.

 مدت کوتاهی پس از اینکه شمال در ماه مه شروع به پرتاب بالن‌های زباله به سمت جنوب کرد، سئول توافقنامه نظامی با پیونگ یانگ را به حالت تعلیق درآورد و پخش تبلیغات از طریق بلندگو‌ها در مرز بین دو کشور را از سر گرفت.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار