تلفات سلسله انفجارهاي يکشنبه خونين عراق در آغاز ماه رمضان ، به حدود 30 کشته و دهها زخمي افزايش يافت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري شين هوا، يک منبع وزارت کشور عراق اعلام کرد در شديدترين اين انفجارها که يکشنبه شب در بغداد روي داد، دست کم15 نفر جان خود را  از دست دادند و بيش از 60 تن ديگر زخمي شدند.
اين مقام عراقي که خواست هويتش محفوظ باقي بماند گفت اين انفجارها در يک بازار شلوغ صورت گرفت که در نتيجه به مغازه ها، خودروها و ساختمان هاي مسکوني اطراف خساراتي وارد آمد.
وي افزود هنوز هيچ کس مسئوليت اين حملات را برعهده نگرفته است و تحقيقات براي يافتن عوامل آنها ادامه دارد.
اين مقام عراقي گفت حال بسياري از زخمي ها وخيم گزارش شده است و اين احتمال وجود دارد که آمار تلفات همچنان افزايش يابد.
 همچنين پليس محلي اعلام کرد در نتيجه دو حمله تروريستي در استان دياله در شرق عراق در روز يکشنبه، پنج نفر کشته و سه نفر ديگر زخمي شدند.
اين منبع پليس که خواست هويتش فاش نشود در تماسي تلفني گفت که حمله نخست نزديک يک پست ايست و بازرسي در حدود شصت کيلومتري بعقوبه مرکز استان دياله و هنگامي روي داد که يک بمب کناره جاده اي منفجر شد و سه نفر از نظاميان ارتش عراق از جمله يک افسر بر اثر آن کشته و دو نظامي ديگر نيز زخمي شدند.
در حمله مسلحانه ديگري به يک پست ايست و بازرسي در حدود 70کيلومتري بعقوبه، دو مأمور پليس کشته و يک نفر ديگر زخمي شد.
اين منبع پليس افزود هنوز هيچ شخص يا گروهي مسئوليت اين دو حمله را نپذيرفته است و تحقيقات هنوز ادامه دارد.
يک منبع وزارت کشور عراق نيز اعلام کرد در نتيجه انفجار يک دستگاه خودرو بمب گذاري شده در اوايل روز يکشنبه در شهر نجف،  دست کم پنج نفر کشته و 14تن ديگر زخي شدند.
اين منبع افزود اين انفجار قوي ، بخش هايي از يک سالن غذاخوري را ويران کرد و به مغازه ها و ديگر ساختمان هاي اطراف آن خسارات و صدمات شديدي وارد آورد.
در حمله به يک پاسگاه پليس در موصل که با استفاده از يک خودرو بمب گذاري شده صورت گرفت، يک مأمور پليس کشته و ده نفر ديگر  از جمله تعدادي از مأموران پليس زخمي شدند.
شاخه القاعده در عراق يکشنبه اعلام کرد اين گروه تروريستي سرگرم طراحي انجام عمليات تروريستي بيشتر در عراق است.
برچسب ها: تلفات ، انفجار ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار