سخنراني رئيس جمهور آمريکا لحظاتي قبل در شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد شروع شد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه هاي تلويزيوني سي ان ان ؛ وي در سخنان مداخله جويانه و امپرياليستي خود گفت:حکومت بشار اسد رئيس جمهور سوريه بايد پايان يابد.
 اوباما در نطق خود در برابر مجمع عمومي سازمان ملل متحد حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي را  که به کشته شدن سفير اين کشور و سه آمريکايي ديگر منجر شد، محکوم کرد و افزود عاملان حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی را دستگیر خواهیم کرد.
وي تأکيد کرد: تحولات در کشورهاي عربي با وجود دشواري ها به پيشرفت هايي دست يافته است.
اوباما در خصوص فيلم ضد اسلامي ادعا کرد دولت آمریکا در تولید این فیلم نقشی نداشت و آن را توهین به آمریکا می‌داند. وي گفت توهين را محکوم مي کند اما خشونت را نيز مردود مي داند.
وي تأکيد کرد موضوع هسته‌ای ایران باید از طریق مسالمت‌آمریز حل شود اما مدعي شد زمان براي حل مناقشه هسته اي ايران از طريق ديپلماسي نامحدود نيست .ايران به دفعات در اثبات ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي خود و از عمل کردن به وظايفش درقبال سازمان ملل متحد کوتاهي کرده است(!)
اوباما در ادامه اظهارات مضحک خود تأکيد کرد باید دولت‌هایی که خشونت علیه آمریکا و اسرائیل را ترویج می‌دهند را منزوی کنیم. آمریکا از مسائل جهانی عقب‌نشینی نمی‌کند. دولت‌ها باید در برابر خشونت در کشور خود ایستادگی کنند(!)

برچسب ها: اوباما ، سازمان ، ملل ، الجزیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار