سازمان ملل متحد با انتقاد از دولت کانادا به خاطر نقض گسترده حقوق کودکان، اوتاوا را به اعمال «تبعيض جدي و گسترده» عليه کودکان بومي متهم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،به گزارش شبکه تلويزيوني سي تي‎وي کانادا، کميته حقوق کودکان سازمان ملل متحد روز دوشنبه با انتشار گزارش رسمي خود در باره رفتار کانادا با کودکان، به تعهد اين کشور به کنوانسيون جامعه جهاني در اين مورد تاکيد کرد.

کميته حقوق کودکان سازمان ملل متحد، دولت استفان هارپر نخست وزير کانادا را به نقض کنوانسيون مربوط به حقوق کودکان متهم کرده و اعلام کرده است که اوتاوا با معرفي تبصره C-۱۰ در سال جاري و افزودن آن به قانون عدالت جزايي جوانان، مرتکب تخلف شده است.

تبصره C-۱۰ که کميته حقوق کودکان سازمان ملل متحد معتقد است با استانداردهاي بين‎المللي مطابقت ندارد، اجراي مجازات‎هاي سخت‎تري را در مورد متخلفان جوان مجاز کرده و اين امکان را فراهم مي‏ کند که دادگاه‎ها با نوجوانان همانند بزرگ‎سالان رفتار کنند.

کميته حقوق کودکان سازمان ملل در ادامه اعلام کرده است که اين لايحه بيش از حد براي کودکان متنبهانه و ماهيت آن به اندازه کافي سازنده نيست.

کميته مذکور در ادامه گزارش خود افزود: «بديهي است که براي هيچ دولتي توجيهي وجود ندارد که بخواهد بر اساس آن عليه کودکان به اعمال تبعيض بپردازد.»

اين گزارش همچنين مراتب نگراني خود را از اعمال تبعيض دولت کانادا در مورد کودکان بومي و سياه‎پوست اعلام کرده است که در مقايسه با کودکان ديگر، بيشتر با احتمال زنداني شدن مواجه هستند.

بسياري از تحليل‎گران و کارشناسان مسائل سياسي بر اين باورند که در دولت استفان هارپر، نقض حقوق بشر در کانادا به نحو چشم‎گيري افزايش يافته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار