يک مقام عالي‎رتبه سازمان ملل متحد نگراني خود را از حملات شهرک‎نشينان رژيم اسرائيل به کشاورزان فلسطيني و درختان زيتون آنان، اعلام کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه پرس تي وي ، "رابرت سري" نماينده ويژه سازمان ملل متحد در خاورميانه در بيانيه‎اي که در همين خصوص روز يکشنبه براي خبرنگاران ارسال شد تصريح کرد، اسرائيل بايد براي حفاظت از فلسطينيان و مايملک آنان در اراضي اشغال شده کراني غربي، اقدامات بيشتري انجام دهد.

از سال ۱۹۶۷ ميلادي و با اشغال کرانه غربي و شرق قدس به دست رژيم اسرائيل، حدود ۵۰۰ هزار شهرک‎نشين اسرائيلي در بيش از يکصد شهرک غيرقانوني‎، زندگي مي‎‌کنند.

به گفته يک گروه حقوق بشري مستقر در اراضي اشغالي، از زماني که برداشت محصول در دهم اکتبر آغاز شده، اسرائيلي‎هاي تندرو دست کم ۴۵۰ اصله درخت زيتون متعلق به فلسطينيان را تخريب و از ريشه درآورده‎اند.

شهرک‎نشينان اسرائيلي که بيشتر آنان مسلح هستند، هر سال در موسم برداشت محصول، حملاتي را عليه فلسطينيان انجام مي‎دهند. بيشتر اين حملات در مناطق نزديک به شهرک‎هاي يهودي نشين واقع در کرانه غربي اشغال شده اتفاق مي ‏افتد.

اين حملات در حالي انجام مي‎شوند که رژيم اسرائيل به ندرت مهاجمان را دستگير مي‎کند.

شهرک‎نشينان اسرائيلي روز شنبه نيز ده‎ها اصله درخت متعلق به فلسطينيان را در کرانه غربي اشغال شده، به آتش کشيدند.

به گفته روستائيان فلسطيني و ساکنان منطقه، شهرک‎نشينان درختان زيتون را به طور هم‎زمان در چند منطقه به آتش کشيدند.

مقامات امنيتي اعلام کرده‎اند، شواهد و مدارک موجود نشان مي‎دهد که حمله مذکور از جانب ساکنان شهرک ايي لاي واقع در مجاورت باغ‎هاي آسيب ديده، انجام شده‎اند.

اين حمله تنها چند روز پس از حمله ديگري که در جريان آن هفتاد اصله درخت زيتون در همان روستا قطع شدند، انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار